حشرات خوراکی – معرفی 8 مورد از حشرات خوراکی + آیا می‌توان عقرب را به عنوان غذا مصرف کرد؟

حشرات خوراکی

بسیاری از حشره خانگی دارای غلظت بالایی از مواد مغذی متداول نظیر امگا 3 هستند که ما آن‌ها را از سوپرمارکت‌ها در قالب تخم مرغ می‌خریم و مصرف می‌کنیم.

جالب است بدانید که 2 میلیارد نفر در سطح جهان بسیاری از حشرات را به رژیم غذایی خود به صورت روزانه دعوت می‌کنند. این آمار نماد این است که این حشرات ارزش یک بار امتحان را دارند.

با این مقاله از مجله کنسل همراه شوید تا شما را با برخی از این حشرات آشنا نماییم. این حشرات عبارت‌اند از:

1. ملخ و جیرجیرک حشرات خوراکی محسوب می‌شوند!

حشرات خوراکی
ملخ و جیرجیرک حشرات خوراکی محسوب می‌شوند

جالب است بدانید که ملخ‌ها و جیرجیرک‌ها به طور فوق العاده‌ای حاوی پروتئین هستند و شما می‌‌توانید آن‌ها را تقریباً در هر جایی در طبیعت جمع‌آوری کنید. تحقیقات نشان داده است که بیشتر انواع ملخ‌ها و جیرجیرک‌ها خوراکی هستند. اگر می‌خواهید آن را بدون کندن پاها از دندان‌هایتان امتحان کنید، می‌توانید یک محصول غذایی به نام پودر کریکت یا آرد کریکت را امتحان کنید. پودر کریکت دارای پروتئین بسیار بالایی است، خواص پخت مشابهی با آرد معمولی دارد و طعم کمی آجیلی دارد.

2. موریانه‌ها

حشرات خوراکی

موریانه‌ها به عنوان حشرات خوراکی، منبع بسیار خوبی از پروتئین هستند و از آنجایی که بیشتر عمر خود را در چوب مدفون هستند، کمتر از سایر حشرات حامل انگل هستند. جالب است بدانید که موریانه‌های بالغ، بال دارند و می‌توانند پرواز کنند.

مراحل دیگر این حشره (لاروها، کارگران، سربازان، پوره‌ها، ملکه‌ها و غیره) نمی‌توانند پرواز کنند، بنابراین گیر انداختن آنها راحت‌تر است. در برخی از فرهنگ‌ها، ملکه موریانه به عنوان یک غذای لذیذ در نظر گرفته می شود و غذایی سلطنتی محسوب می‌شود.

 

3. گرابس و حشرات خوراکی

حشرات خوراکی
گرابس و حشرات خوراکی

آیا این حشره، همان چیزی است که از بردن اسم آن می‌ترسیدید؟ وقتی کسی می گوید “گراب”، معمولاً به مرحله لاروی یک سوسک اشاره می‌کند.

بیش از 344 گونه گراب در سراسر جهان مصرف می‌شود، از جمله گراب جادوگر در استرالیا، درختان سرخرطومی خرما در برخی از کشورهای آسیایی، حشرات غول پیکر آبی در آمریکای شمالی و کرم موپان در آفریقا.

برخی از آنها کوچک و ترد هستند مانند کرم آرد و برخی چاق و آبدار مانند لارو سوسک کرگدن. به شما پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه این مواد غذایی را برای یکبار هم که شده بررسی و تهیه نمایید.

4. شپش چوب می‌تواند در دسته حشرات خوراکی باشد

حشرات خوراکی
شپش چوب

شپش‌های چوبی که به آنها “حشره های کاشته”، “حشره های سیب زمینی”، “رولی پولیس” یا “حشره های قرصی” نیز می‌گویند، در واقع حشره نیستند. آنها تنها سخت پوستان زمینی در آمریکای شمالی هستند و طعمی شبیه به میگو دارند. در واقع، گاهی اوقات آنها را “میگوی زمینی” نیز می‌نامند.

5. کرم‌های خاکی خوراکی

حشرات خوراکی
کرم‌های خاکی خوراکی

آیا خوردن کرم‌ها مفید است؟ بله درست است برخی از کرم‌‌ها خوراکی هستند. احتمالاً شما بیشتر با این حشرات در دوران کودکی خود بازی کرده‌اید تا اینکه آن‌ها را خورده باشید. با این حال، اگر به دنبال یک غذای ترش و خوشمزه هستید می‌توانید این کرم‌ها را امتحان کنید.

شاید در نظر گرفتن آن‌ها به عنوان یک بشقاب اسپاگتی آزاد و بسیار تازه به شما کمک کند تا راحت تر آن‌ها را مصرف نمایید. به یاد داشته باشید که مدفوع آن‌ها را قبل از مصرف خارج نمایید.

6. چسونه و همان حشرات بدبو

حشرات خوراکی
چسونه و همان حشرات بدبو

بله، باور کنید یا نه، چسونه یا همان حشرات بدبو خوراکی هستند. به طور کلی، شما نباید حشرات سمی را بخورید. با این حال، حشرات بدبو در این زمینه استثنا هستند. آن‌ها پس از طبخ مناسب غذاهای لذیذی خواهند شد.

جالب است بدانید که آن‌ها حتی در مکزیک به عنوان یک غذای لذیذ در نظر گرفته می‌شوند، در حدی که در جایی که یک جشنواره سالانه در Taxco است از این غذا برای جشن گرفتن استفاده می کنند.

7. عقرب‌ها و حشرات خوراکی

حشرات خوراکی
عقرب‌ها و حشرات خوراکی

جالب است بدانید که عقرب‌ها غذای رایج خیابانی در چین هستند و جزو حشرات خوراکی محسوب می‌شوند و در کالیفرنیا، آریزونا، نیومکزیکو و دیگر ایالت های جنوب غربی یافت می‌شوند. طعم آن‌ها کمی شبیه خرچنگ است.

اگر تصمیم دارید که عقرب را به عنوان غذا مصرف نمایید، ابتدا نیش را قطع کنید. معمولاً زهر در دو یا چند قسمت بالای دم تولید و ذخیره می‌شود. و پس از اطمینان آن‌ها را بپزید. درست است که پخت و پز به طور کلی خواص سمی زهر را نفی می‌کند، اما هنوز هم می‌توانید واکنش آلرژیک به آن داشته باشید. بر خلاف زنبور عسل یا زنبور ژاکت زرد، احتمال نیش زدن عقرب پس از مرگ وجود ندارد. با این حال، اگر قبلا عقرب نخورده‌اید، بهتر است از آن‌ها اجتناب کنید.

8. گوش خیزک

حشرات خوراکی
گوش خیزک

آخرین حشره به عنوان حشرات خوراکی که در این مقاله از مجله کنسل قصد داریم به آن بپردازیم، گوش‌خیزک است.

آیا تا به حال یک گلدان را در باغ بلند کرده‌اید و انبوهی از موجودات را دیده‌اید که به داخل علف‌ها فرار می‌کنند؟

یکی از این حشرات احتمالا خوش‌خیزک است که این حشره خوراکی و خوردن آن نیز بی‌خطر است. آنها نیش و زهر ندارند. در حقیقت آن‌‌ها شبیه تلاقی بین مورچه (قسمت سر) و عقرب (قسمت‌های قیچی) هستند.

هنگامی که تحریک می‌شوند، ممکن است سعی کنند با گیره‌های خود حمله کنند، اما این نیشگون گرفتن‌ها معمولاً پوست را نمی‌شکند یا حتی خیلی آسیب نمی‌بینند.

از اینکه مجله کنسل را در این مقاله دنبال کردید، سپاسگزاریم.

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل