حشرات موذی آپارتمان نشینی — 5 مورد از حشرات موذی در آپارتمان‌ها و خوابگاه‌ها!

حشرات موذی آپارتمان نشینی را هر چه زودتر بشناسید، زودتر در امان خواهید بود. اکثر ما در مقطعی از زندگی خود در یک آپارتمان و یا خوابگاه زندگی می کنیم و یا حتی احتمالاً زندگی خواهیم کرد. چرا که نه؟

در کنار مقرون به صرفه بودن، بسیاری از مجتمع‌های آپارتمانی، این آپارتمان‌ها دارای امکانات و ویژگی‌هایی هستند که با برخی از خانه‌ها رقابت می‌کنند. در بسیاری از موارد، آنها به ما این امکان را می دهند که نزدیکتر از یک خانه به مرکز شهر زندگی کنیم.

اما زندگی کردن در یک مجتمع مسکونی و با خوابگاه در زمانی برای همه افراد سخت می‌شود که یک آفت به یکی واخدها هجوم بیاورد. به‌راحتی خواهید دید که این حشرات موذی در کسری از ثانیه تمامی ساختمان را در انحصار خود در میاورند.

ما در این مقاله از مجله کنسل به پنج آفت حشره‌ای که اجاره‌کنندگان و مالکان مجتمع‌های مسکونی بایستی مراقب آن‌ها باشند و آنچه باید در مورد آنها بدانند و شاید مهم‌تر از همه، چگونگی خلاص شدن از شر آنها را بررسی می‌کنیم.

1.مگس‌ها و حشرات موذی آپارتمان نشینی

همان‌طور که می‌دانید مگس‌ها عضو جداناپذیر آفات خانگی محسوب می‌شوند. از سویی به دلیل تعدد و تولید‌مثل سریع آن‌ها خلاص شدن از شر آنها می‌تواند فرآیندی بسیار دشوار باشد. اولین چیزی که باید بدانید این است که مگس ها از زباله، غذاهای قدیمی، مدفوع حیوانات و سایر مواد در حال تجزیه تغذیه می کنند. بنابراین کاری که باید انجام دهید این است: پاکسازی کنید.

از شر کیسه های زباله قدیمی خلاص شوید و از مرتب بودن آشپزخانه اطمینان حاصل نمایید. این باعث می‌شود مگس‌های جدید جذب آپارتمان شما نشوند. همچنین می‌توانید از صاحب‌خانه خود بخواهید که وضعیت تهویه منزل شما را تقویت کند.

شما می‌توانید برای  دفع حشرات موذی از اسپرس‌های حشره‌کش استفاده نمایید. پیشنهاد ما به شما اسپری حشره کش بدون بو کنسل است. شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از این اسپری از شر این حشرات مزاحم راحت شوید.

2.کک و حشرات موذی

یکی دیگر از حشرات موذی آپارتمان نشینی کک است. در این میان هر صاحب حیوان خانگی باید در مورد خطرات ناشی از کک آگاهی لازم را داشته باشد. آنها به‌سادگی می‌توانند خود را به سگ یا گربه شما بچسبانند، سپس به داخل بپرند و مانند دیوانه‌ها در حالی که به فرش و مبلمان شما راه می‌یابند، خود را تکثیر کنند. متاسفانه باید بگوییم که آنها علاوه بر گزش می‌توانند ناقل بیماری نیز باشند.

اما حتی اگر حیوان خانگی ندارید، می‌توانید آن‌ها را از اجاره‌گر قبلی آپارتمان خود به ارث ببرید. بنابراین قبل از ورود به هر خانه جدیدی در روزهای قبل از ورود حتما خانه را به صورت کامل سم‌پاشی کنید. برای این موضوع باید از اسپری های حشره کش و پودرهای سوسک کش و  . . . استفاده نمایید. از سوی دیگر حیوانات خانگی همسایگان شما ممکن است کک نیز داشته باشند.

جالب است بدانید که در حالی که آنها می‌توانند بسیار موذی و سرسخت باشند، خلاص شدن از شر کک ها غیرممکن نیست. شما بایستی یک سم قوی برای بردن حشرات موذی نظیر کک و ساس استفاده کنید. اسپری حشره کش بدون بو کنسل برای این منظور بسیار مناسب است.

کارهای دیگری که باید انجام دهید این است که ابتدا، اگر حیوان خانگی دارید، آنها را با حمام یا اسپری درمان کنید. مطمئن شوید که آنها از داروی پیشگیری کننده کک استفاده می‌کنند. هر تختی را که حیوان خانگی شما ممکن است در آن بخوابد تمیز و جاروبرقی بکشید.

3. سوسک ها و حشرات موذی آپارتمان نشینی

به جرات می‌توان گفت که هیچ چیز منزجر‌کننده‌تر از دیدن یک سوسک نیست که در کف آشپزخانه جدید آپارتمانی براق شما می‌خزد! سوسک ها حشرات فوق العاده انعطاف‌پذیری هستند که توانایی آنها برای زنده ماندن تقریبا بی‌نظیر است. آنها به سادگی می‌توانند برای مدت طولانی بدون غذا یا آب بمانند، به همین دلیل است که وقتی ظاهر می‌شوند به آشپزخانه و حمام مراجعه می‌کنند.

 

اما در حالی که سوسک ها بسیار سخت هستند، راه هایی برای خلاص شدن از شر آنها وجود دارد. شما بایستی از مایع های سوسک کش، پودر سوسک کش و اسپری سوسک کش به صورت موازی استفاده نمایید. کاربرد هر یک از این موارد جداگانه است و برذای هدف خاصی طراحی شده اند.

در کنار سم‌پاشی برای جلوگیری از بازگشت سوسک‌ها، خانه خود را تمیز نگه دارید. از نشتی شیرها جلوگیری کنید و مطمئن شوید که حمام ها و سایر قسمت ها مرطوب نیستند. این بدان معنی است که شما باید هواکش‌ها را از بیرون نیز درزبندی کنید.

4. مورچه ها و حشرات موذی زیر زمین

مورچه‌ها مانند مگس ها اغلب آفات رایج در آپارتمان ها هستند. اگرچه خطرناک نیستند و ناقل بیماری نیستند، اما آزاردهنده هستند. همچنین زمانی که از کنترل خارج می‌شوند به سختی می توان آنها را مدیریت کرد.

مورچه ها از بیرون وارد می‌شوند زیرا جذب غذای آپارتمان شما می‌شوند. آیا متوجه روندی در اینجا شده اید؟ بیشتر حشرات به دلیل نیاز به یک میان وعده به داخل منزل شما سر می‌زنند. مورچه ها به ویژه جذب خوراکی‌های شیرین می‌شوند، بنابراین آشپزخانه شما هدفی خواهد بود که در فهرست آنها قرار دارد.

تاکتیک‌های شما در اینجا به میزان بد آلودگی شما بستگی دارد. قرار دادن مقداری پودر سوسک کش و آفت کش در امتداد قرنیزها و دهانه‌های آپارتمان شما ممکن است از آن مراقبت کند.

5.ساس و حشرات موذی آپارتمان نشینی

حشره ساس چیست؟ آنها حشرات کوچک و انگلی هستند که پوست شما را نیش می‌زنند و خون شما را می‌مکند و اغلب باعث خارش پوست می‌شوند. آنها شبگرد هستند و دوست دارند در فضاهای تنگ پنهان شوند. آنها بیماری را به انسان منتقل نمی‌کنند، اما رهایی از آنها بسیار سخت است.

اگر فکر می‌کنید ساس دارید و مدیریت مجتمع آپارتمانی شما در رسیدگی به این موضوع سهل انگاری می‌کند، باید فوراً اقدام کنید. احتمال وجود دارد که همسایگان شما ساس داشته باشند زیرا موجودات به راحتی در ساختمان ها پخش می‌شوند.

به محض اطمینان از حضور آن‌ها بایستی فرآیند سم‌پاشی را آغاز کنید. اسپری حشره کشی که بایستی برای از بین بردن ساس ها استفاده می‌کنید بایستی به حد کافی قوی باشد. پیشنهاد ما به شما اسپری حشره کش بدون بو کنسل است.

 

از اینکه در این مقاله از مجله کنسل همراه بودید، بسیار خرسندیم.

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل