حشرات موذی در زمستان — بررسی 4 حشره موذی در زمستان + پشه ها در سرما

حشرات موذی در زمستان به کجا می‌روند؟ چرا در زمستان حشرات موذی کمتر می‌شود؟ با مجله کنسل همراه شوید تا به شما بگوییم در فصل زمستان چه اتفاقی بر سر حشراتی از قبیل سوسک‌ها، مورچه‌ها و . . . می‌افتد.

در ابتدا لازم است بدانید که بندپایان (به عنوان مثال، سوسک ها، عنکبوت ها، مورچه ها، پشه ها) گرمادوست و گرمازا هستند.

یعنی این حشرات موذی نمی‌توانند گرمای خود را تولید کنند، بنابراین برای تحرک و گذران زندگی خود تا حد زیادی به دمای محیط وابسته هستند.

از این موضوع می‌توان این برداشت را داشت که توزیع جغرافیایی آفات تحت تأثیر دمای محیط است، چرا که برخی از گونه‌های بندپایان به سادگی نمی‌توانند در دمای سرد زمستان زنده بمانند یا به اصطلاح زمستان گذرانی کنند.

در این میان اطلاعات در مورد بیولوژی بندپایان می‌تواند به افرادی که قصد کنترل آفات را دارند، کمک شایانی کند.

حشرات موذی در زمستان

مناطق بر اساس دما و وجود آفات مختلف ممکن است به انواع و سطوح مختلف کنترل نیاز داشته باشند.

بنابراین شما برای حیات بایستی بدانید که در چه فصلی چه آفاتی در چه منطقه‌ای شما را تهدید می‌کند!

جالب است بدانید که برخی از بندپایان به‌راحتی می‌توانند نوعی ضد یخ را برای خود تولید کنند که در آن همولنف (خون) آنها حاوی گلیسرول است که آنها را از یخ‌زدگی در طول دوره دیاپوز (خواب زمستانی) محافظت می‌کند.

بسته به گونه، بندپایان ممکن است به صورت تخم، لارو، شفیره یا بالغ، زمستان گذرانی کنند. اما رفتار مشترک این است که در دمای سردتر رشد بندپایان را کند می‌شود و در نتیجه فراوانی آن‌ها را کاهش می‌دهد.

در مناطق معتدل، زمانی که دمای هوای سردتر در پاییز و زمستان می‌رسد، بندپایان یا می‌میرند یا مهاجرت می‌کنند و یا تا زمانی که دمای گرمتر بازگردد، به حالت دیاپوز می‌روند.

البته، در آب و هوای گرم، مانند جنوب فلوریدا، یا در سایر اکوسیستم های نیمه گرمسیری/حاره ای، بندپایان ممکن است در تمام طول سال فعال باشند.

در این مناطق، شیوه‌های مدیریت آفات همچنان در زمستان به همان میزان در ماه های بهار/تابستان اهمیت دارد.

در ادامه این مقاله از مجله کنسل قصد داریم به شما بگوییم 4 حشره موذی اصلی در زمستان به کجا می‌روند.

1.سوسک ها و حشرات موذی در زمستان

سوسک ها در زمستان به کجا می‌روند؟ جالب است بدانید که بیشتر گونه‌های سوسک‌ها نمی‌توانند در دمای کمتر از 15 درجه فارنهایت زنده بمانند، از این رو، در طول ماه‌های زمستان، سوسک‌ها ممکن است در داخل خانه (مانند زیرزمین، فضاهای خزیدن) حرکت کنند تا گرم بمانند.

با این حال، برخی از گونه ها (مانند سوسک یاماتو در ژاپن) وجود دارند که در دماهای زیر انجماد فعال باقی می‌مانند. بتابراین شما برای از بین بردن آن‌ها مناطق عنوان شده را از طریق اسپری سوسک‌کش، پودر سوسکش و . . . سم‌پاشی کنید تا آن‌ها در فصل گرم سال ریشه‌کن شده باشند.

مانند سایر حشرات، دمای پایین‌تر سرعت رشد را کاهش می‌دهد، بنابراین اگرچه سوسک‌ها ممکن است هنوز وجود داشته باشند، اما با سرعت کمتری تولید مثل می‌کنند. در برخی مناطق، سوسک های بالغ و نابالغ می‌توانند در حالت دیاپوز زمستان گذرانی کنند.

2.عنکبوت‌ها و حشرات موذی در زمستان

عنکبوت‌ها در زمستان و به کجا می‌رووند؟ عنکبوت‌هایی مانند بیوه سیاه می‌توانند در مرحله بزرگسالی در داخل ساختمان‌ها یا در پناهگاه‌های خارج از منزل (مانند فضاهای خزیدن) زمستان‌گذرانی کنند. گزارش شده است که عنکبوت‌های منزوی قهوه‌ای زمانی که دما کمتر از ۴۴ درجه فارنهایت باشد غیرفعال هستند.

یکی دیگر از دلایل کاهش فعالیت عنکبوت ها در دوره های دمای پایین این است که گونه های طعمه آنها در این دوره کاهش می‌یابد و در نتیجه فراوانی عنکبوت کاهش می‌یابد. از بین بردن تار عنکبوت از طریق جاروبرقی یا با استفاده از اسپری حشره کش می‌تواند به طور موثر منطقه ای را از شر عنکبوت ها خلاص کند.

3.مورچه‌ها و حشرات موذی در زمستان

مورچه‌ها مانند مورچه آتشین قرمز، ممکن است برای جلوگیری از دمای سرد محیط، در زیر زمین تونل بزنند. با این حال، بسیاری از مستعمرات در دمای زمستان زنده نمی‌مانند، مگر اینکه زمستان ها معتدل باشد (از نظر منطقه متفاوت است).

جالب است بدانید در میان گونه‌های مختلف مورچه‌ها، مورچه آرژانتینی زمانی که دما کمتر از 41 درجه فارنهایت باشد غیرفعال می‌شود و می تواند با لانه سازی در نزدیکی درختان کاج لوبلی در دمای یخبندان زمستانی (در منطقه متفاوت است) زنده بماند.

پوست این درختان نور خورشید را جذب می‌کند و دما را به اندازه ای بالا نگه می‌دارد که مورچه آرژانتینی بتواند در ماه های زمستان به دنبال غذا باشد.

4.پشه ها و حشرات موذی در زمستان

جالب است بدانید که شما می‌توانید پشه‌ها را در فصل زمستان ریشه‌کن کنید تا دیگر نیازی نباشد در فصول گرم و معتدل از پشه‌بند، دستگاه‌های حشره‌کش و یا اسپرهای حشره کش استفاده نمایید.

پشه‌های ماده در جنس های Anopheles، Culex و Culiseta می‌توانند در بزرگسالی در حالت دیاپوز زمستان گذرانی کنند.

به عنوان مثال، پشه‌های کولکس ماده در پاسخ به طول روز کوتاه‌تر زمستانی، تغذیه خون را متوقف می‌کنند و ذخایر چربی را افزایش می‌دهند. اگرچه ممکن است در حالی که حاوی تخم هستند زمستان‌گذرانی کنند.

پشه های ماده به دنبال مناطقی (به عنوان مثال، خواب زمستانی) مانند گودال ها، زهکش های طوفان (یا سایر مناطق بتنی زیرزمینی)، غارها و غیره می گردند تا بتوانند زمستان گذرانی کنند.

برخی از گونه های Aedes، Anopheles و Culiseta می‌توانند در زمستان به عنوان لارو یا تخم زنده بمانند. پشه‌های نر وارد دیاپوز نمی‌شوند و عموماً در اثر سرما می‌میرند. وقتی دمای بهار و طول روز افزایش می‌یابد، پشه‌ها می‌توانند دوباره فعال شوند و به دنبال وعده‌های غذایی خون باشند.

از اینکه در این مقاله از مجله کنسل همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل