دفع آفات و حشرات – 3 مورد از گیاهان برای دفع پشه + 3 حیوانی که پشه از آنها گریزان است!

دفع آفات و حشرات

دفع آفات و حشرات – 3 مورد از گیاهان برای دفع پشه + 3 حیوانی که پشه از آنها گریزان است!

دفع آفات و حشرات روش‌های گوناگونی دارد، شما می‌توانید این موضوع را به صورت طبیعی با کاشتن برخی گیاهان در محیط اطراف خود انجام داده و یا با استفاده از اسپری حشره کش و . . . انجام دهید.

در این مقاله از مجله کنسل قصد داریم شما را با 3 حیوان و گیاه که پشه و برخی آفات دیگر با آن میانه خوبی ندارد آشنا نماییم. پس با ما همراه شوید.

از میان همه آفات و حشراتی که می‌توانند به حیاط شما حمله کنند، پشه‌ها می‌توانند آزاردهنده‌ترین آنها باشند، به خصوص در ماه‌های گرم تابستان.

با توجه به تعدد و گوناکونی این آفات، یافتن راهی برای کاهش آن‌ها می‌تواند امری بسیار دشوار باشد.

در حالی که چندین ماده شیمیایی و اسپری برای کشتن پشه‌ها و توقف تولید مثل آنها ساخته شده است، اما همچنان راه‌حل‌های طبیعی در اولویت هستند.

برای بهترین محافظت، صاحبان خانه‌های هوشمند می‌توانند از شکارچیان طبیعی و بازدارنده‌های گیاهی برای کاهش جمعیت پشه‌ها در حیاط خانه خود بدون استفاده از مواد شیمیایی استفاده کنند.

در اینجا برخی از گیاهان و حیواناتی که می‌توانند به کاهش مشکل پشه شما کمک کنند، آورده شده است:

1. گل همیشه بهار و دفع آفات و حشرات

یکی از راه‌های طبیعی دفع آفات و حشرات کاشتن گل همیشه بهار است. این گل‌ها فراتر از رنگ زیبا و پر جنب و جوشش، رایحه ای که را منتشر می‌کند که آن را به یک ضد پشه طبیعی عالی تبدیل می‌کند.آنها همچنین به دلیل دور نگه داشتن سایر حشرات که می‌توانند به گیاهان دیگر شما آسیب برسانند نیز، شناخته شده اند.

حشرات ، آفات ، گیاهان

2.دفع آفات و حشرات از طریق کاشتن سیترونلا

در حالی که گیاه سیترونلا به طور عمده در آسیا تولید می‌شود، یک محلول کنترل کننده  پشه شناخته شده در میان صاحبان خانه‌های جنوبی نیز است. این علف انبوه عطری قوی منتشر می‌کند که برای کنترل پشه و سایر حشرات کاملاً مؤثر است و خواص طبیعی آن را به یک عنصر رایج در چندین ماده دافع حشرات تبدیل کرده است.

این گیاه در بسیاری از راه‌های دیگر مانند عطر یا به عنوان راهی برای آرام کردن سگ‌هایی که پارس می‌کنند نیز استفاده شده است.

حتی به عنوان یک اسپری برای جلوگیری از تخریب اثاثیه و سایر اشیاء با ارزش خانگی از آفات موفق بوده است،

به این معنی که صاحبان خانه‌هایی که در گیاهان سیترونلا برای محافظت از پشه سرمایه گذاری می‌کنند ممکن است بتوانند چندین مزیت اضافی را به دست آورند.

سیترونلا را می‌توان در یک گلدان بزرگ کاشت، یا به عنوان یک ماده در شمع یا مشعل استفاده کرد.

حشرات ، آفات ، گیاهان

3.گیاه گربه‌ای

گیاه گربه‌ای به‌راحتی می‌تواند به شما برای دفع آفات و حشرات کمک شایانی کند.

در حالی که، همانطور که از نام آن پیداست، بیشترین تاثیر این گیاه بر گربه سانان است، با این وجود به عنوان یک دافع پشه قوی نیز عمل می‌کند.

گیاه گربه سانان، مانند سیترونلا و گل همیشه بهار، یکی از بستگان نزدیک به گیاه نعناع، ​​بویی را منتشر می‌کند که پشه ها نمی‌توانند آن را تحمل کنند و آنها را از نزدیک شدن باز می‌دارد.

متأسفانه، گیاه گربه‌ای تنها زمانی به عنوان یک دافع خوب عمل می‌کند که پشه ها در نزدیکی گیاه باشند، به این معنی که احتمالاً نمی‌توانید از کل حیاط خود فقط با این گیاه محافظت کنید.

گیاهان

4. سنجاقک و دفع آفات و حشرات

چرا از یک حشره مفید برای مبارزه با حشره مضر استفاده نمی‌کنید؟ در قلمرو حیواناتی که به نگهداری پشه‌ها کمک می‌کنند، سنجاقک ها از منحصر به فرد ترین ها هستند.

سنجاقک‌ها پشه‌های زیادی مصرف می‌کنند، اما گاهی اوقات حتی با وجود مقدار زیادی که می‌خورند، به نظر می‌رسد که تأثیر قابل‌توجهی برایشان ندارد.

با این حال، قدرت واقعی آنها کمتر در جلوگیری از هجوم پشه‌های موجود است. در حقیقت سنجاقک ها در جلوگیری از هجوم آینده پشه ها بسیار موثر هستند.

جالب است بدانید که سنجاقک‌ها پشه های بالغ را مصرف می‌کنند، اما تاثیر بسیار بیشتری بر لارو پشه دارند.

پشه ها در توده‌های آب ایستاده تخم می‌گذارند که سنجاقک ها با خوشحالی آنها را می‌خورند قبل از اینکه فرصتی برای بزرگ شدن پیدا کنند.

حشرات5. قورباغه

برخلاف سنجاقک‌ها، قورباغه‌ها خود کار زیادی را در از بین بردن لارو پشه انجام نمی‌دهند.

حتی با وجود اینکه بچه قورباغه‌ها ممکن است با لاروها فضای یکسانی داشته باشند، عمدتاً تا زمانی که بالغ شوند،گیاهان و جلبک‌ها را می خورند.

با این حال، زمانی که قورباغه‌ها بالغ شدند، چیزی بیشتر از خوردن پشه های مزاحم دوست ندارند.

فقط به یاد داشته باشید که قورباغه‌های بالغ انواع حشرات را مصرف می‌کنند. بنابراین در صورت وجود منابع غذایی دیگر، ممکن است فقط روی مشکل پشه شما تمرکز نکنند.

به این معنی است که قورباغه ها به تنهایی برای از بین بردن مشکل جدی پشه کافی نیستند.

با این حال، قورباغه ها هنوز هم یک راه آسان و سازگار با محیط زیست برای کمک به کنترل بیشتر مشکل پشه هستند.

حشرات ، آفات ، گیاهان6.خفاش و دفع آفات و حشرات

خفاش ها از خطرناک‌ترین حشرات برای انسان یعنی پشه‌ها و آنهایی که بیشترین آسیب را به محصولات زراعی وارد می‌کنند مانند ملخ، کرم ریشه، سوسک و … تغذیه می‌کنند.

رژیم غذایی آنها، همراه با مهارت‌های شکار عالی، آنها را به بخش فوق العاده مهمی از اکوسیستم گرجستان تبدیل می‌کند.

این بدان معناست که وارد کردن خفاش‌ها به جنگل های نزدیک خانه شما می‌تواند علاوه بر پشه‌ها از شما در برابر تعدادی از آفات مضر محافظت کند. اما در نظر داشته باشید که خفاش‌ها همانند قورباغه‌ها برای از بین بردن پشه‌ها کافی نیستند. اما می‌توانند کمک بزرگی برای این موضوع باشند. به خصوص برای پشه هایی که در شب فعال‌تر هستند.

 حشرات ، آفات

از اینکه در این مقاله از مجله کنسل همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل