دفع پشه — برای جلوگیری از نیش پشه چه غذایی بخورم؟

دفع پشه در فصول گرم سال از اهمیت توجه بیشتری برخوردار است دلیل این موضوع هجوم پشه‌ها در فصل‌های گرم سال است. در این مقاله از مجله کنسل برخی از غذاهایی که می‌توان برای دفع پشه‌ها استفاده کرد، آورده شده است:

1. پیاز و سیر و دفع پشه

پیاز و سیر و دفع پشه

جالب است بدانید که سیر شناخته‌شده‌ترین ماده غذایی است که با جلوگیری از پشه‌های مکنده خون رابطه مستقیمی دارد. این ماده غذایی محبوب ایتالیایی، ترکیبی به نام آلیسین را در بدن شما آزاد می‌کند که آن در هنگام مصرف از طریق منافذ پوستی شما آزاد می‌شود. بنابراین آلیسین با رایحه طبیعی بدن شما ترکیب شده و کمک می‌کند تا شما را از این آفات پایدار در امان نگه دارد.

پیاز و سایر اعضای این خانواده گیاهی مانند تره، موسیر و پیازچه نیز هنگام مصرف آلیسین تولید می‌کنند، بنابراین می‌توان آنها را به جای یکدیگر نیز استفاده نمود.

نحوه استفاده از سیر برای دفع پشه:

از آنجایی که آلیسین هر چه مدت طولانی‌تری در معرض گرما قرار بگیرد کاهش می‌یابد، بسیاری از افراد پیشنهاد می‌کنند که این روش دفع کننده زمانی بهترین کارایی را دارد که این مواد غذایی به صورت برش خورده و خام مصرف شوند.
با این حال، اگر خوردن سیر و پیاز نپخته برای شما جذابیتی ندارد، هر دو یک افزودنی عالی به ماکارونی و غذاهای مبتنی بر گوجه فرنگی مورد علاقه شما خواهند بود. حتی می‌توان از آن‌ها برای اضافه کردن طعم به سرخ کردن، برنج و مرغ پخته نیز استفاده نمود.

2. دفع پشه از طریق سرکه سیب

سرکه سیب و دفع پشه

جالب است بدانید که سرکه سیب سال‌ها است که یک دافع پشه طبیعی رایج بوده است. مانند بسیاری از مواد دیگر در این لیست، سرکه سیب با تغییر رایحه طبیعی بدن شما عمل می‌کند. این باعث می شود که شما برای آن پشه های مزاحم کمتر جذاب باشیدو در بعضی مواقع حتی شما برای پشه مزاحم شوید.نگران نباشید، این روی بوی شما برای دیگران و سایر افراد تأثیری نمی‌گذارد.

نحوه استفاده از سرکه سیب برای دفع پشه:

بسیاری از داستان‌ها ادعا می‌کنند که مصرف یک قاشق غذاخوری سرکه سیب رقیق نشده حداقل یک بار در روز همان چیزی است که برای دور نگه داشتن پشه‌ها برای همیشه لازم است. برای تجربه لذت بخش‌تر، می‌توانید این دوز را با عسل طبیعی نیز مخلوط کنید.

در کنار این موضوع همچنین ممکن است سعی کنید سرکه سیب را در سوپ‌ها، سس‌های سالاد خانگی و حتی کوکتل‌ها و سایر نوشیدنی‌های خود بگنجانید.

3. علف لیمو و دفع حشرات موذی

علف لیمو و دفع حشرات موذی

شاید شما هم مثل بسیاری از افراد حتی اسم علف لیمو را نیز نشنیده باشید. اما این علف برای دفع پشه های مزاحم بسیار مفید هستند. علف لیمو حاوی روغنی به نام سیترونلا است که یک دافع حشرات طبیعی محبوب است که معمولاً از آن برای روی پوست استفاده شده و یا آن را یا به اشکال دیگر استفاده می‌کنند. نشان داده شده است که خوردن علف لیمو نیز محافظت مشابهی را برای افراد ارائه می‌دهد.

همه این روش‌ها موثر هستند زیرا این گیاه معطر به پنهان کردن بوهای طبیعی شما کمک می‌کند و همین امر شناسایی شما را برای پشه‌ها سخت‌تر می‌کند.

نحوه استفاده از علف لیمو برای دفع پشه ها:

علف لیمو به طور مکرر در بسیاری از سبک‌های آشپزی تایلندی استفاده می‌شود و افزودنی عالی به سوپ‌ها و کاری می‌باشد. اگر می‌خواهید از مهمانان در باربیکیو حیاط خلوت خود محافظت کنید، سعی کنید چند بال لیموی خوشمزه را برای آن‌ها سرو کنید.

4. فلفل چیلی و فراری دادن حشرات

فلفل چیلی و فراری دادن حشرات

کپسایسین، تمامی راز فلفل چیلی در این کلمه خلاصه شده است. این ترکیب قوی و مولد گرما، عنصر فعال فلفل چیلی است که تندی خاص آن را برای مصرف‌کنندگان آن ایجاد می‌کند. کپسایسین برای بسیاری از گونه‌ها محرک است، به همین دلیل است که هنگام خوردن آن احساس سوزش می‌کنید. از آنجایی که کپسایسین برای بسیاری از انواع حشرات محرک مشهور است، در حال حاضر به عنوان یک حشره کش طبیعی در بسیاری از نقاط جهان از آن استفاده می‌شود.

علاوه بر این، پشه‌ها با بویی که با خوردن غذاهای حاوی کپسایسین آزاد می‌کنید دفع می‌شوند.

نحوه استفاده از فلفل چیلی برای دفع حشرات:

فلفل چیلی روشی عالی برای افزودن کمی حرارت به غذاهای مورد علاقه شما است. آنها به طور معمول در چیلی، سس تند، پیکو د گالو و سایر سالساها و همچنین بسیاری از غذاهای دیگر بر پایه گوجه فرنگی استفاده می‌شوند.

5. گوجه فرنگی و دفع پشه های منزل

گوجه فرنگی و دفع پشه های منزل

گوجه فرنگی یکی از چندین غذای غنی از ویتامین است که به عنوان ویتامین B1 نیز شناخته می‌شود. بسیاری از مردم پیشنهاد می‌کنند که رژیم غذایی سرشار از ویتامین می‌تواند در جلوگیری از پشه‌ها و برخی حشرات دیگر بسیار موثر باشد، اگرچه این موضوع در سال های اخیر با بحث‌هایی روبرو بوده است. جالب است بدانید که گوجه‌فرنگی غنی از ویتامین باعث می‌شود پشه‌ها کمتر فریبنده شوند و از نیش زدن آن‌ها جلوگیری کنند.

از سوی دیگر اگر در حال حاضر توسط پشه‌ای گاز گرفته شدید نیز می‌توانید آب گوجه‌فرنگی‌های باقی‌مانده‌تان را روی ناحیه آسیب‌دیده بمالید تا سریعا خارش آن را متوقف کند.

چگونه از گوجه فرنگی برای دفع پشه آن استفاده کنید:

با روش‌های بسیار زیادی برای استفاده از آنها، گوجه فرنگی به راحتی می‌تواند در برنامه غذایی روزانه شما گنجانده شود. برخی از غذاهای دلخواه ساده مانند سوپ گوجه فرنگی و سالادهای تازه ریخته شده را امتحان کنید، یا پاستای مورد علاقه خود را با سس گوجه فرنگی خوشمزه پر کنید و اگر مقداری سیر و پیاز را داخل آن بریزید که دیگر هیچ . . .

در این مقاله از مجله کنسل سعی بر ان شد تا شما را با 5 ماده غذایی موثر برای دفع پشه آشنا نماییم. اما اگر همچنان این حشرات مزاحم شما را اذیت می‌کنند، به راحتی می‌توانید از دستگاه های حشره کش کنسل به همراه قرص‌های آن، اسپری حشره کش بدون بو کنسل و . . . استفاده نمایید.

سپاس از همراهی همیشگی شما با مجله کنسل

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل