زندگی مگس ها – 8 حقیقت خطرناک در مورد مگس + مگس ها با پاهایشان طعم می‌دهند

مگس در نوع خود نسبت به سایر حشرات موارد شگفت‌انگیزی را به ما یادآوری می‌کند.

با مجله کنسل همراه شوید تا شما را با برخی از این موارد در زندگی مگس ها آشنا نماییم.

در ابتدا لازم است بدانید که مگس‌ها بیش از یک مزاحم هستند. این حشرات با صدای وزوز خود، نقش بسیار مهمی در طبیعت ایفا می‌کنند. مواردی از قبیل گرده افشانی گیاهان، تجزیه مواد آلی و خدمت به عنوان غذا برای سایر حشرات و حیوانات و . . . با مجله کنسل همراه شوبد تا با حقایق سرگرم کننده بیشتری از این حشره آشنا شوید:

1.مگس‌‌ها به سرعت چند برابر می‌شود

اگر تا به حال از خود پرسیده اید که چرا هجوم مگس می‌تواند اینقدر سریع از کنترل خارج شود، این به دلیل چرخه تولید مثل سریع آن‌ها است. یک مگس میوه تنها در طول زندگی خود حدود 500 تخم می‌گذارد و کل چرخه زندگی آن‌ها از تخم تا بزرگسال فقط حدود یک هفته طول می‌کشد. مگس‌های خانگی معمولاً 15 تا 25 روز عمر می کنند، اما می توانند تا دو ماه در شرایط بهینه زنده بمانند.

مگس‌ها حاوی آلودگی های بسیار زیادی هستند، از سوی دیگر شما می‌دانید که آن‌ا به سرعت چندین برابر می‌شوند، بنابراین به محض مشاهده آن  بایستی فرآیند سم‌پاشی برای مگس‌ها را آغاز کنید.

نسبت به حجم قابل مشاهده مگس‌ها می‌توانید از اسپری حشره کش در محیط باز و یا دستگاه حشره کش در محیط بسته استفاده نمایید.

مگس‌‌

2.مگس‌ها می‌توانند بیماری را گسترش دهند

از آنجایی که مگس‌های خانگی به طور مرتب از مدفوع، زباله، حیوانات در حال پوسیدگی و سایر مکان‌های کثیف تغذیه می‌کنند و تخم می‌گذارند، می‌توانند میکروب‌های آلوده به بیماری را هنگامی که بر روی انسان، سطوح خانه و مواد غذایی رها شده فرود می‌آیند، منتقل کنند.

به همین دلیل، بسیاری از گونه‌های مگس برای انتقال بیماری به انسان شناخته شده‌اند. در واقع، مگس خانگی مشکوک به انتقال حداقل 65 بیماری به افراد است، از جمله:

1.اسهال خونی 2.اسهال 3.وبا 4.تب حصبه 5.جذام 6.سیاه زخم 7.تولارمی 8.بیماری سل 9.یاوس 10.فلج اطفال

مگس

3.مگس‌های خانگی نمی‌جوند و واقعیت زندگی مگس ها

مگس‌ها اندام‌های دهانی برای جویدن ندارند. در عوض، آنزیم‌هایی را بیرون می‌ریزند که غذای جامد را به مایعی تبدیل می‌کنند که می‌توانند مصرف کنند

مگس

4.مگس‌ها با پاهایشان به مواد غذایی طعم می‌دهند

مگس‌ها حسگرهایی روی تارسی یا پاهای خود دارند که به آنها کمک می‌کند تا تشخیص دهند که آیا ساندویچی که به تازگی روی آن فرود آمده اند یک میان وعده خوشمزه است یا خیر!

5.مگس‌ها به زنجیره غذایی کمک می‌کنند

مگس‌های مردار، از جمله مگس های دمنده و گوشتی، تخم های خود را در لاشه حیوانات فاسد می‌گذارند. همانطور که به نظر می‌رسد ناخالص، حشره‌های آنها از حیوانات در حال تجزیه تغذیه می‌کنند و سپس مواد مغذی را از طریق فرآیند هضم وارد خاک می‌کنند.

انواع دیگرآنها اغلب از مدفوع حیوانات به عنوان محل پرورش و تغذیه خود استفاده می‌کنند. همانطور که حشرات آنها تغذیه می‌کنند، مواد آلی را تجزیه می‌کنند و مواد مغذی را برای استفاده گیاهان، قارچ ها و باکتری ها آزاد می‌کنند.

6.مگس‌ها کارآگاه های بزرگی هستند

اولین استفاده ثبت شده از این حشرات  در تحقیقات جنایی در قرن سیزدهم در چین بود. با مطالعه جمعیت مگس‌ها و مراحل لاروی آنها در صحنه جرم، این موجودات وزوز به دانشمندان پزشکی قانونی کمک می‌کنند تا زمان مرگ را تخمین بزنند. مگس هایی که در تحقیقات پزشکی قانونی بسیار مفید هستند عبارتند از: مگس خانگی، مگس دمنده و مگس گوشتی.

7.برخی از گونه های مگس، گیاهان را گرده افشانی می‌کنند

مگس

رخی از گونه‌های مگس – از جمله مگس زنبور عسل، مگس شناور و میدج – به عنوان گرده‌افشان برای گیاهان مختلفی عمل می‌کنند که برای زنبورها جذاب نیستند. در واقع، می‌توانید از میج‌ها برای ارضای هوس شکلات خود تشکر کنید. این مگس‌های کوچک گرده افشان های اولیه درخت کاکائو (یا کاکائو) هستند

8.بزرگترین مگس جهان

یک مگس چوبی بالغ می‌تواند تا 8 سانتی متر (3.15 اینچ) رشد کند. این مگس‌های انبوه در آمریکای مرکزی و جنوبی زندگی می‌کنند و نام خود را به این دلیل گرفته اند که تخم‌های خود را در درختان در حال مرگ می‌گذارند. با وجود اندازه بزرگ، مگس‌های چوبی کاملا بی‌ضرر هستند.

از اینکه مجله کنسل را در مقاله زندگی مگس ها همراهی کردید، سپاسگزاریم .

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل