شناخت مگس ها –  11 سوال جالب درباره مگس ها !

شناخت مورچه ها و مگس ها به عنوان دو حشره موذی که اغلب در منازل در فصول گرم وجو دارند به شما این امکان را می‌دهند تا شما بتوانید جمعیت و به دنبال آن آسیب این آفات را بهتر مدیریت کنید. بنابراین مجله کنسل تصمیم گرفته است درباره شناخت مگس ها و مورچه ها برای شما به یازده سوال پاسخ بدهد تا شما آن‌ها را دقیق‌تر بشناسید.

شناخت مگس ها با ده سوال اساسی

سوال اول – چرا این همه مگس وجود دارد؟

یک مگس ماده می تواند صدها تخم بگذارد. هر تخم می تواند تنها در چند روز به مگس تبدیل شود. اگر نوع غذای مناسبی برای خوردن مگس ها وجود داشته باشد، میلیون ها مگس می توانند در مدت کوتاهی ظاهر شوند.

سوال دوم – مگس‌ها چقدر زنده اند؟

یک مگس بالغ حدود 2 هفته عمر می کند.

سوال سوم – آیا همه مگس ها تخم می گذارند؟

بیشتر مگس‌ها تخم می‌گذارند، اما برخی از آنها حشره را به صورت زنده به دنیا می‌آورند.

سوال چهارم – اگر تصادفاً تخم مگس را بخورم چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر یک تخم مگس بخورید هیچ اتفاقی برای شما نخواهد افتاد. تخم مگس خواهد مرد.

سوال پنجم – چرا مگس‌ها روی پاهایشان مو دارند؟

مگس‌ها به دلایل مختلفی روی پاهای خود مو دارند. موها ممکن است به عنوان “احساس کننده” ریز عمل کنند. اگر موها را لمس کنند، مگس آن را احساس می‌کنند. از سوی دیگر از این موها برای دفع گرما استفاده می‌کنند. موها سطح بیشتری را برای خلاص شدن از گرما ایجاد می‌کنند. موهای کوچک نزدیک پایه ساق پا به مگس اجازه می‌دهد تا بداند پایش در چه وضعیتی است. اینها برخی از عملکردهای موهای مگس محسوب می‌شوند.

سوال ششم – مگس چند پا دارد؟

مگس در بزرگسالی شش پا دارد اما وقتی لارو است پا ندارد.

سوال هفتم – مگس ها از چه مواد غذایی تغذیه می‌کنند ؟

همان‌طور که در سایر مقالات مجله کنسل عنوان شده است در حال حاضر صدها گونه مگس شناخته شده است و هر گونه عادات غذایی متفاوتی دارد. به عنوان مثال، نوعی مگس وجود دارد که زمانی که لارو هستند از ریزه‌های موجود در آب تغذیه می‌کنند و در بزرگسالی خون می‌مکند. مگس دیگری با نام تاچینید زمانی که لارو است حشرات دیگر را می‌خورد و در بزرگسالی از شهد گل تغذیه می‌کند. مگسی که ممکن است در خانه خود ببینید، مگس خانگی، وقتی لارو است از زباله‌های پوسیده و در بزرگسالی از مایعات و مواد شیرین مختلف تغذیه می‌ کند.

سوال هشتم – آیا مگس ها  می توانند رنگ‌ها را ببینند؟

جالب است بدانید که بیشتر مگس‌ها به‌راحتی می‌توانند رنگ را ببینند. در حقیقت دیدن رنگ‌ها به آنها کمک می کند غذا و مکان هایی برای تخم گذاری پیدا کنند.

سوال نهم – آیا مگس ها هم گیاهان و هم حیوانات را می خورند؟

هزاران گونه مختلف مگس وجود دارد. برخی گیاهان می‌خورند. بعضی‌ها حیوانات می‌خورند. بعضی‌ها چیزهای مرده ای را که روی زمین پیدا می‌کنند، می‌خورند. به عنوان مثال، پشه ها خون را می‌مکند، مگس‌های هسی علف می‌خورند، مگس‌های ربات بافت حیوانات را می‌خورند، لاروهای مگس سیاه زیر آب زندگی می‌کنند و آب برای غذای آنها و مگس‌‌های تاچینید حشرات دیگر را می‌خورند..

سوال دهم – اگر مگس بخوریم، آیا مریض می‌شویم؟

قورت دادن تصادفی مگس احتمالا شما را بیمار نمی‌کند. خود مگس‌ها نسبتاً تمیز هستند. با این حال، مگس‌ها راه می‌روند و از چیزهای وحشتناک تغذیه می‌کنند. مگس ممکن است برخی از میکروارگانیسم‌‌ها را از این مکان‌ها بگیرد و به شما منتقل کند.

سوال یازدهم – آیا مگس‌ها خون دارند؟

مگس‌ها خون دارند و به آن همولنف می‌گویند.

حال که با این حشره موذی بیشتر از قبل آشنا شده‌اید، وقت آن رسیده است که برای جلوگیری از ورود این حشره موذی به منزل شما و آلوده کردن شما و خانواده‌تان اقداماتی نظیر اجرای فرآیند سم‌پاشی را نیز انجام دهید.

برای این موضوع کافی است که شما از یک اسپری حشره کش استفاده نمایید و محیط منزل خود را به صورت دوره ای سمپاشی نمایید. پیشنهاد ما به شما اسپری حشره کش کنسل است. این اسپری با قدرت کشندگی بالا به حفاظت از شما در برابر حشرات موذی کمک شایانی می‌کند.

از اینکه ما را در این مقاله از مجله کنسل همراهی نمودید، سپاسگزاریم.

 

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل