شناسایی سوسک ها – 5 روش تشخیص سوسک ها در منزل و محیط کار!

تشخیص سوسک ها و به صورت کلی حشرات موذی یکی از موارد بسیار مهمی است که اگر شما در کنار نظافت منزل به آن توجه نمایید از یک فاجعه بزرگ آتی جلوگیری کرده‌اید.

در این مقاله از مجله کنسل قصد داریم به شما بگوببم چگونه می‌توانید به شناسایی سوسک های منزل خود بپردازید و قبل از تکثیر زیاد آن‌ها فرآین سم‌پاشی را آغاز نمایید.

همان‌طور که می‌دانید سوسک‌ها خزندگانی هستند که به‌راحتی می‌توانند خطرات بسیار جدی سلامتی مانند حملات آلرژی و آسم را برای خانواده و کودکان ما به همراه داشته باشند.

این حشرات موذی همچنین می‌توانند بسیاری از انواع باکتری‌ها و همچنین کرم‌های انگلی را در محیط کار و محل زندگی ما پخش کنند.

واقعیت این است که این آفات می توانند شما را بیمار کنند، بنابراین هرچه زودتر آن‌ها را تشخیص دهید که در خانه یا محل کار شما هستند، زودتر می‌توانید فرآیند دفع حشرات موذی را آغاز نمایید.

5 روش تشخیص سوسک ها در منزل و محیط کار

روش تشخیص سوسک ها در منزل و محیط کار

ما به اطمینان به شما می‌گوییم اگر هر یک از علائم زیر را در مورد سوسک در منزل و محیط کار خود مشاهده کردید، فوراً اقدام کنید تا بتوانید از تبدیل شدن یک هجوم کوچک به هجوم بسیار بزرگتر جلوگیری کنید.

شما می‌توانید در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر از پودرهای سوسک کش، مایع سوسک کش در فاضلاب ها و یا اسپری سوسک کش استفاده نمایید. این علائم عبارتند از:

1. همسایگان شما سوسک دارند

تشخیص سوسک ها

یکی از علائم شایع برای تشخیص سوسک ها درگیری همسایگان با سوسک هاست.

اگر همسایگان شما عنوان می‌کنند که با مشکل سوسک و هجوم آن‌ها سروکار دارند، به احتمال قوی خانه شما هدف بعدی این حشرات موذی است، بنابراین باید اقداماتی را برای کاهش خطر ابتلا به آلودگی خود انجام دهید.

سوسک‌ها جذب مواردی مانند ظروف باز غذا که در سطل زباله و خرده‌هایی که بچه‌ها روی زمین می‌ریزند، می‌شوند. تمیز کردن سریع آشغال‌ها، استفاده از سطل‌های زباله مهر و موم شده، و نگهداری نکردن سطل‌های زباله در فضای باز در نزدیکی خانه شروع خوبی برای این وضوع است.

حتی شما می‌توانید از ریختن پودر سوسک کش در کنار دیوارهای سرویس بهداشتی خود و دور از دسترس کودکان نیز فرآیند سم پاشی سوسک ها را نیز آغاز نمایید.

2. مدفوع سوسک ها را می‌بینید

مدفوع سوسک ها

جالب است بدانید، در حالی که سوسک معمولی آلمانی لکه‌های ریز فلفل مانند (تقریباً به اندازه تفاله قهوه) از خود به جای می‌گذارد، مدفوع برخی از گونه‌های سوسک بزرگ‌تر می‌تواند به بزرگی یک دانه برنج باشد و گونه‌های دیگر به سادگی یک لکه قهوه‌ای کوچک از خود به جای می‌گذارند. سوسک ها بدنام هستند که فضولات خود را در هر کجا که می‌روند، رها می‌کنند.

در نظر داشته باشید شما از این طریق می‌توانید محل تردد سوسک‌ها را در شب رصد کرده و با سمومی نظیر پودر سوسک‌کش و اسپرس سوسک کش این مسیرها را سم‌پاشی کنید. شما با این کار مهمانی شبانه سوسک‌ها را بر هم میزنید.

3. شما جاسوسی می کنید.

هر محفظه تخم مرغ قهوه‌ای روشن و درازی که توسط سوسک باقی می‌ماند، نشانه‌ای از حضور این حشرات موذی است. معمولاً بین 20 تا 50 تخم را در خود جای می‌دهد. هنگامی که تخم‌ها از تخم و روکش بیرون می‌آیند، پوشش به سادگی در جای خود باقی می‌ماند.

اگر در نزدیکی لوله‌های نشتی، اطراف پایه یخچال یا کابینت‌های مواد‌غذایی، روکش‌هایی پیدا کردید، باید فوراً اقدامات لازم را برای کنترل هجوم سوسک‌ها قبل از اینکه از کنترل خارج شود، انجام دهید.

گاهی اوقات ممکن است محفظه‌ای پیدا کنید که هنوز حاوی تخم‌هایش باشد، که باید با ریختن سیفون در توالت آن را دور بریزید.

جالب است بدانید که یک مادر سوسک آلمانی محفظه‌اش را تا زمانی که تخم‌ها در آستانه بیرون آمدن هستند، با خود حمل می‌کند.

4. بوی مشک را استشمام می‌کنید

بوی سوسک

در حالی که یک سوسک به تنهایی نمی‌تواند بوی نامطبوعی از خود به جای بگذارد که به اندازه کافی قوی باشد که متوجه آن شوید، اما چندین مورد از آن‌ها بوی خانه یا محل کار شما را تشدید می‌کنند.

اگر اجازه رشد آلودگی داده شود، بوی آن قوی تر می‌شود. در حالی که این رایحه عمدتاً با سوسک‌های زنده مرتبط است، آن‌هایی که مرده‌اند نیز بوهای ناشی از تجزیه آن‌ها را تحریک می‌کنند.

5. شما یک سوسک را می بینید

تشخیص سوسک ها

متاسفانه سوسک ها تنها نیستند. اگر یکی را می‌بینید، احتمالاً تعداد بیشتری وجود دارد که نمی توانید ببینید. سوسک‌ها موجودات شب‌زی هستند، بنابراین به احتمال زیاد اواخر شب آن‌ها را می‌بینید، به خصوص اگر وارد آشپزخانه خود شوید و چراغ را روشن کنید.

اگر آن‌ها را در طول روز می‌بینید، معمولاً به این دلیل است که ازدحام بیش از حد سوسک‌ها آن‌ها را مجبور به بیرون رفتن در فضای باز کرده است، بنابراین به احتمال زیاد شما یک هجوم بسیار بزرگ سوسک را دارید.

در این موارد بایستی از پند راه حل به صورت همزمان استفاده نمایید که به صورت کامل از شر این حشرات موذی رها شوید.

از اینکه در این مقاله همراه ما بودید، بسیار سپاسگزاریم.

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل