غذای سوسک – 6 ماده که باعث هجوم سوسک‌‌ها می‌شود + آیا سوسک‌ها همه چیزخوار هستند؟

غذای سوسک ها و نوع تغذیه آن‌ها اشتراکات زیادی با محیط اطراف ما انسان‌ها دارد. در این مقاله از مجله کنسل قصد داریم شما را با 6 ماده که باعث تحریک و هجوم سوسک‌ها به خانه شما می‌شود، آشنا نماییم.

در ابتدا لازم است بدانید که سوسک‌ها بدون دلیل ظاهر نمی‌شوند، اگرچه ممکن است در وهله اول اینطور به نظر برسد.

سوسک های معمولی تقریبا همیشه توسط فعالیت‌های انسانی مانند تهیه غذا جذب می‌شوند. با این حال، اگر آن‌ها جایشان را در منزل شما تثبیت کنند، خلاص شدن از هجوم سوسک می‌تواند بسیار سخت باشد.

جالب است بدانید که سوسک‌ها حیوانات بسیار سازگاری هستند و چیزهای مختلف آن‌ها را جذب می‌کند. به همین دلیل است که دانستن این موضوع که چه چیزی آن‌ها را جذب می‌کند، برای درک چگونگی اجتناب از آن‌ها بسیار کلیدی است.

شما به محض متوجه شدن حضور آن‌ها در منزل بایستی از پودر سوسک‌کش، مایع سوسک‌کش و اسپری سوسک کش در فرآیند سمپاشی برای سوسک خود استفاده نمایید.

ابتدا به خاطر داشته باشید که سوسک‌ها تقریباً هر چیزی را می‌خورند. سوسک‌ها میوه‌ها، زباله‌ها، سبزیجات یا حتی سایر حشرات و هر چیزی که پیدا کنند، مصرف می‌کنند.

جالب است بدانید که آن‌ها حتی می‌توانند از مو، لباس‌های کثیف، بریده ناخن یا لکه‌های چربی زنده بمانند. (سوسک‌های جوان تمایل دارند فضولات سوسک‌های مسن‌تر را بخورند.) بنابراین هر منبع غذایی موجود می‌تواند از هجوم سوسک‌ها حمایت کند.

با این وجود مطالعات نشان می دهد که سوسک‌ها ترجیح می‌دهند غذاهای خاصی بخورند. آنها نیز مانند انسان‌ها، در صورت وجود رژیم غذایی متعادلی می‌خورند. نشاسته و غذاهای با پروتئین بالا به ویژه برای غذای سوسک‌ها بسیار جذاب هستند (آن‌ها غذای سگ را دوست دارند).

در ادامه انواع غذاهایی که سوسک‌ها بیشتر دوست دارند آورده شده است:

شکر و غذای سوسک ها

1. شکر و غذای سوسک ها

شکر یکی از قوی‌ترین و لذیذترین غذای سوسک محسوب می‌شود. در حقیقت سوسک‌ها بیش از هر چیز جذب شکر و شیرینی می‌شوند.

هر شکری را که برای پخت و پز یا درست کردن چای شیرین استفاده می‌کنید، محافظت‌شده نگه دارید، در غیر‌این‌صورت ممکن است سوسک‌ها وارد آن شوند. آب‌میوه و نوشابه نیز به دلیل غلظت بالای قند، سوسک‌ها را جذب می کند.

آن‌ها به راحتی بوی یک نوشیدنی شیرین خشک شده را روی زمین حس می‌کنند. میوه‌ها نیز مملو از قند طبیعی هستند، به همین دلیل سوسک‌ها عاشق خوردن میوه از سطل‌های زباله هستند. آن‌ها همچنین محصولات پخته شده، آب نبات و هر چیز شیرین دیگری را نیز به عنوان غذای سوسک می‌خورند.

2. نشاسته به عنوان غذای سوسک

سوسک ها آنقدر نشاسته را دوست دارند که گاهی اوقات صحافی کتاب که حاوی نشاسته است را نیز می‌خورند. به طور مشابه، آن‌ها می‌توانند مقوا و کاغذ، مانند جعبه‌های دور ریخته شده پیتزا یا کیسه‌های کاغذی حاوی غذا را نیز مصرف نمایند. (اگر غذای دیگری در دسترس نباشد، حتی گاهی مقوای تمیز را نیز می‌خورند.)

3. گریس برای درب‌ها یا به عنوان غذای سوسک

گریس منبع آماده‌ای از چربی است و سوسک‌ها تقریباً در همه جا می‌توانند از آن تغذیه کنند. همان‌طور که می‌دانید تمیز کردن چربی به سختی انجام می‌شود، اما سوسک‌ها از لایه چربی موجود در هود فر یا دیوار در کنار جایی که شخصی از ماهیتابه استفاده کرده است، به‌راحتی تغذیه می‌کند. (این به این معنی است که حذف چربی از ناحیه اجاق گاز ضروری است) چرا که سوسک‌ها با ذوق به دنبال چربی می‌روند.

4. سوسک‌ها پنیر را غذای مورد خود می‌دانند

جالب است بدانید که پنیر جزو غذاهای محبوب سوسک‌ها محسوب می‌شود، به خصوص که اغلب بوی قوی تولید می‌کند. ذرات کوچک پنیر که در اطراف قرار دارند، سوسک‌ها را به راحتی جذب خود می‌کنند.

5. گوشت و غذای سوسک ها

گوشت منبع عالی چربی و پروتئین برای یک سوسک معمولی است. آن‌ها به شدت جذب بوی گوشت شده و تکه های ریز مرغ، گوشت گاو یا سایر گوشت‌ها را پیدا می‌کنند که ممکن است انسان‌ها متوجه آن‌ها نشود. جالب است بدانید که گوشت باقی مانده از وعده‌های غذایی که کنار گذاشته می‌شود، به شدت سوسک‌ها را جذب می‌کند. اگر در حین پخت، تکه های کوچکی از آن بر روی زمین بماند، سوسک ها ظاهر می‌شوند و سریعا آن را جستجو می‌کنند.

6. زباله ها و سوسک ها

زباله‌ها منبع اصلی غذا برای سوسک‌ها هستند. بوی تند کمپوست و زباله سوسک‌ها را به دنبال غذا می‌آورد و هرگز نباید کیسه‌های پر زباله را برای مدت طولانی در خانه رها کنید.

واقعیت این است که هر نوع ماده آلی نوعی غذای سوسک محسوب می‌شود و کیسه زباله برای آن‌ها تنها یک بوفه است. به همین دلیل آن‌ها برای کاهش میزان ضایعات مواد غذایی باقی‌مانده در اطراف، می‌توانند مفید باشند.

تمامی موارد بالا نشان می‌دهد که شما با رعایت چند الگوی ساده به‌راحتی می‌توانید از هجوم این حشرات موذی جلوگیری نمایید.

از اینکه در این مقاله از مجله کنسل همراه ما بودید، سپاس‌گزاریم.

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل