مورچه های نجار – چرخه زندگی مورچه های نجار + مورچه های نجار چه شکلی هستند؟

مورچه های نجار را چگونه تشخیص دهیم؟ در این مقاله از مجله کنسل قصد داریم یکی از انواع مورچه ها که نقش یک آفت را برای محیط انسانی دارند را به شما معرفی کنیم.

بله درست حدس زدید این مورچه، مورچه نجار است. مورچه های نجار به دلیل اینکه خانه خود را درون وسایل پوبی منزل شما نظیر مبل ها و . . . می سازند به راحتی می‌توانند وسایل شما را پوک و بی مصرف کنند. بنابراین به محض دیدن آن ها لازم است سریعا فرآیند سم پاشی را آغاز نمایید.

لازم به ذکر است بدانید که برای این کار حتما بایستی از سموم قوی استفاده نمایید. چرا که سموم ضعیف بر روی آن‌ها تاثیری نگذاشته و فقط آن ها را عصبانی‌تر می‌کند. پیشنهاد ما به شما استفاده از اسپری حشره کش بدون بو کنسل است. هر چند که شما می توانید برای این موضوع از مایع سوسک کش کنسل نیز استفاده نمایید.

این موضوع به این دلیل است که این مایع به علت نوع استفاده آن که در چاه ها و فاضلاب ها، بر پایه مواد تولید کننده نفتی ساخته شده است. چیزی که مورچه ها به محض استشمام فلج و نابود می‌کند.

از این موارد بگذریم شاید برایتان جالب باشد این مورچه خطرناک چه گذر عمری داشته است و به چه شکلی است.

چرخه زندگی مورچه های نجار

چرخه زندگی مورچه های نجار با پرواز عروسی شروع می‌شود که بسته به عوامل محیطی معمولاً در اواخر بهار یا اوایل تابستان رخ می‌دهد.

در طول این پرواز جفت گیری، مورچه‌های نجار بالدار نر، یا ازدحام، با ماده‌های بالدار جفت می‌شوند. بلافاصله پس از جفت گیری، ماده‌ها بالهای خود را می‌ریزند و نرها می‌میرند.

مورچه های ماده  به دنبال محل جدیدی برای ساختن کلنی‌های خود می‌گردند. ملکه معمولاً به دنبال یک شکاف کوچک در یک سازه چوبی است.

سپس خود را داخل آن اتاق می‌بندد و اولین دسته از تخم ها را می‌گذارد. او تا زمانی که اولین دسته تخم‌‌هایش به کارگر بالغ تبدیل شود، داخل اتاق می‌ماند. در این مدت، ملکه از ذخایر چربی و ماهیچه‌های بال خود برای تغذیه استفاده می‌کند.

ملکه از طریق غدد بزاقی خود برای بچه‌ها غذا می‌دهد تا زمانی که آن‌ها به کارگری تبدیل شوند که قادر به جستجوی غذا باشند. ملکه از اولین نوزاد خود مراقبت می‌کند و پس از بزرگ شدن، اولین نسل کارگران بالغ از نوزادان بعدی مراقبت می‌کند.

ایجاد یک کلنی بزرگ و پایدار سه تا شش سال طول می‌کشد. چرخه زندگی مورچه نجار از تخم تا بالغ بین 6 تا 12 هفته تخمین زده می‌شود. هوای سرد می‌تواند زمان رشد مورچه های نجار را تا 10 ماه افزایش دهد.

تنها نقش ملکه مورچه نجار تخم‌گذاری است، اما به محض اینکه مورچه های نجار کارگر بالغ شدند، مسئولیت کلنی را بر عهده می‌گیرند.

آنها به دنبال غذا هستند، به تخم‌ها، لاروها و شفیره‌ها تمایل دارند. آن‌ها حفاری می‌کنند تا لانه‌شان را بزرگ و تکثیر کنند. کارکردها به دو دسته تقسیم می شوند: کارگران اصلی که به عنوان سرباز برای محافظت از لانه عمل می‌کنند و کارگران کوچک که برای غذا جستجو می کنند و از جوانان مراقبت می‌کنند.

پس از دو یا چند سال، ملکه شروع به تولید نر و ماده بالدار می‌کند که برای شروع کلنی‌های دیگر مورچه ها را ترک می‌کنند. یک کلنی مورچه نجار معمولی شامل یک ملکه است.

مورچه های نجار چه شکلی هستند؟

مورچه های نجار متعلق به جنس Camponotus هستند و “چند شکلی” هستند. این بدان معنی است که کارگران با اندازه های مختلف در کلنی وجود دارند. معمولا فقط یک ملکه بدون بال وجود دارد.

مورچه های نجار نر و ماده بالدار پس از بالغ شدن کلنی ظاهر می شوند – معمولاً بعد از دو سال. کارگران مورچه نجار دارای رنگ های سیاه، قهوه ای تیره، قرمز و سیاه، زرد یا قرمز با اندازه های 3.4 تا 13 میلی متر هستند.

مورچه های نجار سیاه رنگ قهوه ای تیره و سیاه یکنواخت دارند، در حالی که مورچه های نجار قرمز و سیاه دارای بدن قهوه ای تیره و سیاه با قفسه سینه قرمز مایل به قهوه ای هستند.

چندین گونه از این مورچه ها در ایالات متحده وجود دارد، بنابراین اندازه و رنگ همیشه مشخصه‌های شناسایی قابل اعتماد نیستند. مورچه‌های نجار با شکل گرد قفسه سینه، سر قلبی شکل و دایره موهای اطراف مقعد از سایر گونه‌ها متمایز می‌شوند. (این ویژگی‌های شناسایی به بهترین وجه تحت بزرگنمایی دیده می‌شوند.)

مورچه‌ های نجار ملکه و نرهای زایشی بال‌های جلویی بزرگ‌تر از بال‌های عقبی دارند. این بال ها شفاف یا قهوه ای روشن هستند. مورچه های نجار بالدار در بهار یا پاییز ظاهر می‌شوند. پس از لقاح ماده‌ها، لانه‌ای برای ایجاد یک کلنی می‌سازند.

مورچه های نجار چه شکلی هستند؟

از اینکه در این مقاله از مجله کنسل همراه ما بودید بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل