موریانه ها چه حشراتی هستند – 15 حقیقت باورنکردنی در مورد موریانه ها

موریانه‌ ها را با خواندن این مقاله از مجله کنسل بهتر بشناسید. وقتی که شما به کلمه ” موریانه ها ” فکر می‌کنید، ممکن است خود را در حال تصور همه چیزهای زشت مرتبط با اصطلاح “حشره” ببینید. با این حال، اگر همه چیزهای وحشی را در مورد موجودات کوچک در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که آن‌ها در نوع خود بسیار جذاب بود و دارای شگفتی‌های بسیار زیادی هستند.

میلیون‌ها سال است که موریانه ها برای ساختن و تغذیه کلنی‌های بزرگ‌تر از خانه‌های دو طبقه، چوب و مواد دیگر را به عنوان غذای روزانه خود مصرف می‌کنند.

جالب است بدانید که موریانه ها، حشرات و به صورت دقیق‌تر تجزیه کننده‌هایی هستند که در طول زندگی خود هرگز نمی‌خوابند.

در واقع این حشرات بسیار شگفت‌انگیز و پرتلاش، تمام زندگی خود را وقف کار سخت می‌کنند.

مجله کنسل فهرستی از 15 مورد از خطرناک‌ترین و وحشیانه‌ترین حقایق در مورد موریانه ها را گردآوری کرده و قصد دارد شما را با آن‌ها آشنا نماید.

پس با ما در این مقاله هم‌قدم شوید. یادگیری بیشتر در مورد این آفات ممکن است به شما کمک کند از هجوم آن‌ها به خانه خود و تخریب وسایل منزل خود جلوگیری کنید.

به یاد داشته باشید که موریانه ها حشراتی جان سخت هستند و برای از بین بردن آن‌ها بایستی از حشره‌کش‌های قوی نظیر اسپری حشره کش کنسل استفاده نمایید.

15 حقیقت باورنکردنی درباره موریانه ها

ابتدا بگذارید موریانه ها را تعریف کنیم. اگرچه بسیاری از مردم موریانه‌ها را با مورچه ها مرتبط می‌دانند، اما آنها در واقع نوعی سوسک اجتماعی هستند.

این حشرات اغلب مورچه های سفید نامیده می‌شوند و بدن آنها به سه بخش‌ مجزا تقسیم می‌شودکه شامل سر، سینه و شکم می‌شود. در حالی که سایر حشرات دارای توانایی بینایی هستند، موریانه ها کور هستند، البته پادشاهان و ملکه‌ها از قاعده مستثنی هستند.

یکی از رایج‌ترین حقایقی که مردم در مورد موریانه ها می‌دانند این است که آنها چوب می‌خورند – اما برای روشن‌تر شدن این موضوع لازم است بدانید، موریانه ها چیزهای دیگری غیر از چوب را نیز می‌خورند. همچنین بسیاری از حقایق جالب دیگر در مورد حشرات وجود دارد:

1.موریانه ها میلیون ها سال است که وجود داشته اند

تخمین زده می‌شود که اولین موریانه ها حدود 250 میلیون سال پیش زندگی می‌کردند. برای درک این موضوع، اولین دایناسورها تقریباً 230 میلیون سال پیش زندگی می‌کردند!

2.سه نوع اساسی موریانه وجود دارد

هر مستعمره موریانه یک پادشاه یا ملکه موریانه (یا تعداد زیادی)، سربازان و کارگران دارد.

3.چوب تنها چیزی نیست که آنها می‌خورند

برخی موریانه ها به خوردن پلاستیک،پارچه و کاغذ دیواری نیز معروف می باشند.

4.آن‌ها تپه‌های عظیمی می‌سازند

موریانه‌ها تونل‌هایی در گل می‌سازند تا به لانه‌های خود و چوبی که می‌خورند بروند. لانه آن‌ها می تواند بزرگتر از 12 اینچ باشد.

یک تپه کشف شده در آفریقا 42 فوت ارتفاع داشت که تقریباً به اندازه یک براکیوزاروس است.

5.موریانه ها فوق‌العاده سریع هستند

موریانه ها رکورد سریع‌ترین حرکت را در دنیای حیوانات و حشرات دارند. موریانه‌های پانامایی می‌توانند فک پایین خود را با سرعت 157 مایل در ساعت دست بزنند.

 6.موریانه‌ها زیاد می‌خورند و مقادیر زیادی گاز تولید می‌کنند

وقتی موریانه‌ها چوبی را که می‌خورند می‌شکنند، مقادیر قابل توجهی گاز آزاد می‌کنند. به گفته دانشمندان، موریانه‌ها سالانه 150 میلیون تن گاز متان آزاد می‌کنند.

موریانه ها

7.هر موریانه یک معدن طلا از میکروبیوم‌ها است

موریانه‌ها تنها در قسمت عقبی خود می‌توانند 1400 گونه باکتری را در خود جای دهند.

8.موریانه‌ها از ارتعاشات برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند

وقتی موریانه‌های سرباز تهدیدی را احساس می‌کنند، سر خود را به دیوارهای مستعمره می‌کوبند. این ارتعاش ایجاد می‌کند تا به بقیه موریانه‌های موجود در تپه و لانه هشدار دهد.

9.برخی از افراد موریانه را به عنوان یک میان وعده خوشمزه می خورند

در برخی از نقاط جهان، مردم موریانه را برای درمان برخی از بیماری‌ها می‌خورند یا از آنها به عنوان یک ماده غذایی اصلی در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند.

در سنگاپور، مردم موریانه‌های آغشته به الکل یا شراب برنج یا حتی موریانه‌های زنده را می‌خورند. مردم در آمازون دود حاصل از سوزاندن لانه موریانه‌ها را تنفس می کنند تا از شر آنفولانزا خلاص شوند.

10.بیشتر موریانه ها آفت نیستند

از 2800 گونه موریانه در جهان، تنها 28 گونه به خوردن خانه شما علاقه مند می‌باشند. گونه‌های دیگر به هوادهی خاک با سیست‌های تونلی، پاکسازی چوب مرده و تقویت رشد گیاه معروف هستند.

موریانه ها

11.موریانه‌ها سیستم تهویه مطبوع خود را می‌سازند

موریانه‌ها تپه‌های بلند و بالای زمین را معمار می‌کنند که بالای لانه‌هایشان می‌نشینند. این ساختارها به عنوان ریه‌های عظیم عمل می‌کنند و با نوسان دمای داخل و خارج لانه‌های زیرزمینی آن‌ها، هوا را به داخل و خارج تنفس می‌کنند.

12.ملکه‌های موریانه نقشی را که فرزندانش در آن رشد خواهند کرد، از قبل تعیین می‌کنند

ملکه‌های موریانه به مدفوع جوان‌های مملو از فرمون تغذیه می‌کنند. نوع فرمونی که ملکه ترشح می‌کند نقشی را که موریانه در آن رشد می‌کند را، تعیین می‌کند.

13.ملکه‌ها ماشین‌های تخم‌گذاری هستند و می‌توانند تا 20 سال عمر کنند

ملکه در کلنی موریانه های آفریقایی می تواند تا 40000 تخم در روز بگذارد و یک ملکه متوسط ​​می تواند هر 15 ثانیه یک تخم بگذارد.

موریانه ها

14.مستعمرات موریانه توسط یک پادشاه و ملکه تأسیس می‌شوند

بیشتر موریانه‌ها بدون بال و کور متولد می‌شوند. با این حال، پادشاهان و ملکه‌های موریانه چشم‌ها و بال‌های فعالی دارند و در مقطعی از زندگی خود برای یافتن جفت از مستعمرات خود دور می‌ شوند. یک جفت موریانه جفت شده به دنبال مستعمره جدیدی خواهند بود و با شروع تولید مثل بال‌های خود را خواهند ریخت.

15.تعداد موریانه ها از انسان‌ها بیشتر است

اگر هر موریانه روی کره زمین را به طور همزمان روی یک ترازو قرار دهید، تخمین زده می‌شود که مجموع وزن آنها 445 میلیون تن باشد.

اگر بزرگی این عدد مشخص نیست، تصور کنید همین کار را با انسان ها انجام دهید – ما فقط 350 میلیون تن وزن خواهیم داشت! به ازای هر فرد روی این سیاره، 1000 پوند موریانه وجود دارد. همچنین بزرگترین کلنی موریانه‌ای که تاکنون ثبت شده است شامل بیش از سه میلیون موریانه است.

از اینکه ما را در این مقاله از مجله کنسل همراهی کردید، سپاس‌گزاریم.

 

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل