نیش های دردناک حشرات – 5 مورد از دردناک ترین نیش‌های جهان را بشناسید!

نیش های دردناک حشرات متعلق به کدام دسته از حشرات است؟ آیا حشراتی که نیش خطرناک و دردناکی را دارند می‌شناسید؟ با این مقاله از مجله کنسل همراه شوید تا شما را با 5 حشره که بالاترین شاخص درد یعنی 4 را به خود اختصاص داده‌اند آشنا نماییم.

برای شروع بهتر است برای شما یک واقعه‌ای را مجسم کنیم. آیا تا به حال سعی کرده‌اید با پای برهنه بر روی زغال داغ راه بروید؟ البته نه، زیرا نمی‌توانید درد عظیمی را که در پی خواهد داشت تصور کنید. اما آیا می‌دانستید که نیش حشرات دردناکی وجود دارد که ناگهان شما را به زانو در می‌آورد و شما را به میزانی از درد می‌برند که دعا می‌کنید تا جانتان زود از بین برود؟

ابتدا با دردناک‌ترین این حشرات آغاز می‌کنیم:

1.مورچه گلوله و نیش های دردناک حشرات

مورچه گلوله دردناک‌ترین نیش دنیا را  در میان حشرات موذی به خود اختصاص داده است. با توجه به شاخص درد اشمیت، نیش این حشره چیزی بالاتر از بالاترین سطح درد این شاخص یعنی درد سطح 4 را، ایجاد می کند. نیش مورچه گلوله «دردی خالص، شدید و خاص، دردی شبیه راه رفتن آتش روی زغال‌های شعله ور با یک میخ زنگ زده سه اینچی در پاشنه پا.»

نام برگرفته از این حشره به دلیل احساسی است که فرد پس از نیش آن دریافت می‌کند، که به تیراندازی با تفنگ تشبیه شده است. گزارش‌هایی از قربانیان گزیده شده توسط مورچه وجود دارد که ادعا می کنند درد نیش مورچه گلوله حتی تا 12 ساعت به طول انجامیده است.

اگر از جنگل‌های آمریکای مرکزی دور‌هستید، خدا را شکر کنید، زیرا این حشرات در نزدیکی سایبان جنگل‌های بارانی در بخش‌هایی از نیکاراگوئه تا پاراگوئه لانه می‌سازند. اما اگر به یکی از آنها برخورد کردید، لطفا نفس نکشید، چون دقیقا این همان چیزی است که باعث حمله آنها می‌شود.

2.نیش دردناک رتیل هاوک

شاخص درد اشمیت به شاهین رتیل بالاترین امتیاز را در شاخص رتبه بندی داد. درست حدس زدید یعنی سطح درد 4. او نیش این حشره را “کورکننده، شدید و به طرز تکان دهنده‌ای برق‌آسا” توصیف می‌کند. البته درد این نیش زیاد دوام نمی آورد و حدود 5 دقیقه ادامه دارد.

جالب است بدانید که زنبورهای شاهین رتیل در آمریکای جنوبی یافت می‌شوند و بیش از 250 گونه شناسایی شده دارد. برخی از گونه‌ها در آفریقا، هند، آسیا، ایالات متحده و استرالیا یافت می‌شوند.

3.زنبور جنگجو و نیش های دردناک حشرات

همانند دو گونه قبلی معرفی شده، نیش زنبور جنگجو در شاخص اشمیت رتبه 4 را دریافت می‌کند.

این درد غیرقابل تحمل و به نوعی دیوانه کننده است و برای مردی که بیش از 1000 بار به طور تصادفی و عمدی گزیده شده است، اشمیت این درد را «شکنجه» توصیف کرد.

این موضوع شبیه آن است که شما در جریان یک آتشفشان فعال زنجیر شده‌اید.» گفته می‌شود این درد تا دو ساعت ادامه دارد.

زنبور جنگجو و دو گونه عنوان شده، بدترین نوع نیش حشرات را ایجاد می‌کنند، که خوشبختانه اگر در آمریکای جنوبی یا مرکزی نباشید، در امان هستید. این مکان‌ها جایی است که آنها عمدتا یافت می‌شوند.

4.نیش زنبور کاغذی

بر اساس شاخص درد اشمیت، زنبورهایی که درد سطح 3 را ایجاد می‌کنند شامل زنبور کاغذ قرمز، زنبور کاغذ متریکوس و مورچه مخملی (که در واقع یک زنبور است، نه مورچه) هستند. درد ناشی از نیش آنها می‌تواند حداقل یک دقیقه طول بکشد.

زنبورهای کاغذی دارای نیش هستند که به عنوان سوزاننده و دردناک توصیف می‌شود. اگر بخواهیم این درد را برای شما توصیف کنیم همانند ریختن یک لیوان اسید کلریدریک روی یک برش کاغذ. اما وقتی صحبت از زنبور کاغذی قرمز به میان می‌آید این درد خیلی بدتر از این موضوع خواهد بود.

بیش از 1000 گونه زنبور کاغذی در سراسر جهان یافت می‌شود و  تا زمانی که بتوانید به جنوب یعنی قطب جنوب برسید، هیچ راه گریزی از نیش آنها نیست.

5.مورچه قرمز دروگر

آنها ممکن است شبیه مورچه های قرمز باشند، اما به ما اعتماد کنید، آنها نیستند. آنها در جنگل‌هایی زندگی می‌کنند که بتوانند بدون حضور هیچ مزاحمی در زیر زمین برای مستعمرات خود لانه بسازند. اگر به صورت اتفاقی برای خانه‌های آن‌ها مزاحمت ایجاد کردید، بهتر است برای چندین گزش همراه با درد طاقت‌فرسا که ساعت‌ها طول می‌کشد، آماده باشید.

اشمیت می‌گوید که نیش مورچه‌های دروگر قرمز «جسورانه و بی‌رحمانه است، مانند کسی که از مته برای کندن ناخن زیر پای شما استفاده می‌کند». آنها دقیقاً در سطح سه در مقیاس درد هستند. این مورچه‌ها در جنوب غربی ایالات متحده یافت می‌شوند، جایی که 22 گونه متفاوت از این مورچه ها یافت می‌شود.

با توجه به اینکه چگونه آنها می‌توانند چندین بار شما را گاز بگیرند، اگر یک کلنی ار این گونه از مورچه ها در حیاط خلوت خود پیدا کنید، لطفاً خانواده و خانه خود را جابجا کنید، چرا که آنها احتمال زنده ماندن بیشتری نسبت به شما دارند.

از اینکه ما را در این مقاله از مجله کنسل همراهی کردید، سپاسگزاریم.

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل