ژاکت های زرد را بهتر بشناسید – 8 دلیل برای خطرناک بودن ژاکت زردها

ژاکت های زرد با زنبوران عسل متفاوت بوده و وجود آن‌ها در محیط‌های شهری برای انسان‌های شهرنشین بسیار خطرناک است. به نظر شما دلیل این موضوع چیست؟ مگر یک زنبور چه میزان می‌تواند خطرناک باشد؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید با مجله کنسل همراه شوید تا شما را با ژاکت زردها آشنا کنیم
می‌دانید ژاکت زرد‌ها چه حشراتی هستند؟ باور این موضوع سخت است اما این نوع از زنبورها می‌توانند یک وحشت واقعی باشند. مجله کنسل این لیست سریع از دلایل را گردآوری کرده‌ایم. امیدواریم که بینش مهمی در مورد این آفات دردناک به شما بدهد.
در ابتدا لازم است بدانید که این آفات به راحتی می‌تواند به سلامتی افراد، محصولات کشاورزی، مواد غذایی و . . . آسیب جدیب وارد نمایند.

بنابراین به محض دیدن آن‌ها بایستی اقدامات لازم برای سم پاشی محیط زندگی خود را انجام دهید. شما می‌توانید برای شروع از اسپری‌های حشره کش کنسل که از قدرت بالایی برای از بین بردن حشرات موذی برخوردار است استفاده نمایید.

چرا ژاکت های زرد زنبورهای بسیار خطرناکی هستند؟

دلیل اول : ژاکت های زرد زنبور معمولی شما نیست

اگر زنبورهای زیادی دارید که در اطراف خانه‌تان وزوز می‌کنند، و هر سال به طور اتفاقی لبه‌های منزلتان را جستجو می‌کنند تا لانه‌ای برای زمستان ایجاد کنند، ممکن است فکر نکنید که زنبورها خیلی ترسناک هستند، اما تفاوت زیادی بین زنبورهای کاغذی، زنبورهای عسل و ژاکت‌های زرد وجود دارد. ژاکت های زرد حشرات اجتماعی هستند. این بدان معناست که آن‌ها با هم کار می کنند تا لانه های خود را بسازند و از آن لانه ها محافظت کنند.

دلیل دوم: ژاکت های زرد ازدحام می‌کنند

یکی از راه‌هایی که حشرات اجتماعی با هم کار می‌کنند، ازدحام کردن است. اگر احساس کنند لانه‌شان در خطر است، به سرعت بیرون می‌روند و حمله می‌کنند. اگر لانه‌ای باز شود می‌تواند ترسناک‌تر باشد و به طور تصادفی به این آفات گزنده راه‌های بیشتری برای بیرون آمدن می دهد. به همین دلیل است که ژاکت های زرد اغلب حشراتی تهاجمی در نظر گرفته می‌شوند.

دلیل سوم:ژاکت های زرد شما را تعقیب خواهند کرد

غریزه محافظت از لانه برای این حشره قوی است. به همین دلیل، آن ها به تعقیب چندین یارد معروف شد‌ه‌اند. آن ها حتی موانع را دور می‌زنند یا نزدیک آب شناور می‌شوند و منتظر می‌مانند. به همین دلیل است که هرگز ایده خوبی نیست که خود را در آب غوطه‌ور کنید تا از ژاکت زرد‌ها فرار کنید. آن‌ها می‌توانند بیشتر از چیزی که شما بتوانید نفس خود را حبس کنید، صبر کنند، به خصوص اگر در حال دویدن بوده باشید.

ژاکت های زرد

دلیل چهارم: ژاکت های زرد چندین بار نیش می‌زنند

برخلاف بسیاری از زنبورها، این زنبورها روی نیش خود خار ندارند. این بدان معناست که نه تنها پس از اینکه شما را نیش زدند عمر طولانی خواهند داشت، بلکه می‌توانند چندین بار شما را نیش بزنند. بنابراین، رفتن به داخل لانه کوچکی از ژاکت‌های زرد به هیچ وجه ایده جالبی نیست.

دلیل پنجم: ژاکت های زرد می‌توانند در زمین زندگی کنند

یکی از بزرگترین دلایل دردناک بودن این زنبورها، به معنای واقعی کلمه، این است که آنها می‌توانند لانه های خود را در زمین یا در پای درختان بسازند که باعث می‌شود شخصی به راحتی پا به لانه بگذارد و آن را بشکند.

دلیل ششم: ژاکت‌های زرد فقط در جنگل زندگی نمی کنند

بر خلاف باور اکثر افراد که می‌گویند آن‌ها فقط در جنگل‌ها یافت می‌شوند، ژاکت های زرد هرجایی می‌توانند زندگی کنند. تمایل آنها به ساختن لانه‌های زمینی در زمین است و داشتن آن ها را در ملک شما خطرناک است. جالب است بدانید که وقتی شما شروع به چمن زنی می‌کنید، ارتعاش می‌تواند این آفات گزنده را از بین ببرد.

دلیل هفتم: ژاکت‌های زرد در مکان‌های بسیار عجیبی زندگی می‌کنند

اگر به یک ساختمان بیرونی یا آلونک بروید، ممکن است با تعداد زیادی ژاکت های زرد عصبانی روبرو شوید. این به این دلیل است که آن ها وارد این مکان‌ها می شوند و لانه‌های خود را در مبلمان قدیمی، مواد روی هم می چینند و چیزهای غیرمنتظره دیگر می‌سازند.

دلیل هشتم: نیش ژاکت های زرد حتی ممکن است کشنده باشند

شایان ذکر است که نیش یک ژاکت زرد در مواردی حتی می‌تواند کشنده باشد و فرد تا سرحد مرگ ببرد. اما چگونه؟ نیش ژاکت زرد به راحتی می‌تواند برای برخی افراد باعث شوک آنافیلاکتیک شود. هر چه گزش و تعداد گزش بیشتر باشد، خطر بیشتری در انتظار فرد گزیده شده می باشد.
حال که با این آفت بسیار خطرناک آشنا شدید قطعا در هنگام مواجهه با آن هوشمندانه‌تر برخورد خواهید کرد. ما در مجله کنسل قصد داریم شما را با انواع آفات که می‌توانند سلامت زیست بوم شما را به خطر بیاندازند آشنا کنیم. سپاس از همراهی همیشگیتان.

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل