گیاهان دفع کننده پشه – 8 گیاه دافع حشرات موذی را بشناسید!

گیاهان دفع کننده پشه – 8 گیاه دافع حشرات موذی را بشناسید!

گیاهان دفع کننده پشه ها را می‌شناسید؟ نگران نباشید در این مقاله از مجله کنسل ما قصد داریم به شما آن‌ها را معرفی کنیم. کافی است که شما این گیاهان را در اطراف منزل خود بکارید تا از شر حشرات مزاحم نظیر پشه و مگس رهایی پیدا کنید.

در ابتدا لازم است بدانید که این گیاهان با چه راه‌کاری باعث دفع حشرات موذی می‌شوند؟ جالب است بدانید که اکثر گیاهان دافع حشرات این کار را با عطرهای طبیعی خود انجام می‌دهند و از این طریق حشرات مزاحمی نظیر پشه ها را دور نگه می‌دارند و رایحه‌های فوق العاده‌ای را در سراسر باغ شما پخش می‌کنند.

اگر نمی‌خواهید محیط زندگی خودتان و یا باغتان را با اسپری‌های شیمیایی آغشته کنید، به‌راحتی می‌توانید برخی از این گیاهان را پرورش دهید تا به طور طبیعی از پشه‌ها دور شوید. این گیاهان عبارت‌اند از:

1.اسطوخودوس و گیاهان دفع کننده پشه

آیا تا به حال متوجه شده اید که حشرات یا حتی خرگوش‌ها و سایر حیوانات هرگز گیاه اسطوخودوس شما را از بین نبرده‌اند؟ این به دلیل عطر دوست داشتنی این گیاه است که از اسانس‌های موجود در برگ‌های گیاه نشات می‌گیرد.

حتی استدلال می‌شود که روغن  اسطوخودوس مانع از توانایی پشه برای بوییدن می‌شود. این گیاه پس از استقرار در خاک، بسیار سخت و مقاوم به خشکی است و فقط نیاز به آفتاب کامل و زهکشی خوب دارد و در حالی که می‌تواند آب و هوای زیادی را تحمل کند، در مناطق گرمتر حتی بهتر رشد می‌کند.

2.گل همیشه بهار

یکی دیگر از گیاهان دفع کننده پشه گل همیشه بهار نام دارد. این گیاه یک گل یکساله است که به راحتی رشد می‌کند، بویی از خود منتشر میکند که از حضور پشه‌ها در محیط جلوگیری می‌کند. شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را در گلدان پرورش دهید و در نزدیکی پاسیو یا ورودی خانه خود قرار دهید تا از ورود حشرات جلوگیری کنند.

گل همیشه بهار نه تنها می‌توانند پشه ها را دور نگه دارند، بلکه شته‌ها، تریپس، مگس سفید، سوسک لوبیا مکزیکی، حشرات کدو حلوایی و کرم شاخ گوجه فرنگی را نیز از حضور منصرف می‌کنند.

3.علف لیمو و گیاهان دفع‌کننده پشه

سیترونلا گرس (یا علف لیمو) که به دلیل بوی متمایزش شناخته شده است، رایج‌ترین ماده طبیعی مورد استفاده در مواد دافع پشه است. در واقع، باغ گیاه شناسی بروکلین گیاهان معطر لیمو مانند چمن سیترونلا را برای دور نگه داشتن پشه ها توصیه می‌کند.

4.رزماری

یاز دیگر گیاهان دفع کننده پشه، گیاه رزماری است. رزماری گیاهی است که بسیاری از ما با آن آشنا هستیم و رایحه چوبی آن دقیقاً همان چیزی است که پشه‌ها و همچنین پروانه کلم و هویج را دور نگه می‌دارد.

آنها در آب و هوای گرم و خشک بهترین عملکرد را دارند و در ظروف و گلدان ها نیز رشد می‌کنند، که ممکن است برای مناطقی با زمستان ایده آل باشد. همچنین می‌توان آنها را به انواع شکل‌ها و اندازه‌ها هرس کرد و حاشیه‌ها یا تزئینات عالی ایجاد کرد. در حالی که آفات دور می مانند، می توانید از بوی گیاه لذت ببرید و همچنین از آن برای طعم دادن به آشپزی خود نیز استفاده کنید.

5.ریحان و گیاهان دفع کننده پشه ها

ریحان گیاه دیگری است که می‌تواند به عنوان دافع آفات نیز دو چندان عملکرد داشته باشد. بوی تند برگ‌های ریحان چیزی است که آفات را از خود دور می‌کند. و از آنجایی که انواع ریحان برای دور نگه داشتن مگس‌ها و پشه‌ها کار می‌کند، در کاوش و یافتن انواع مناسب ریحان برای ترکیب در باغ خود حق انتخاب دارید.

این گیاه دوست دارد مرطوب بماند، نیاز به زهکشی خوب دارد و از آفتاب زیاد لذت می‌برد. شما می توانید ریحان را در ظروف یا در باغچه به تنهایی یا با گل های دیگر بکارید، به شرطی که هر دو گیاه شرایط یکسانی داشته باشند.

 

6. شمعدانی‌های معطر

به نظر می‌رسد شمعدانی‌های معطر یکی از گیاهان دفع کننده پشه محبوب محسوب می‌شوند. عطر قوی آن چندین نوع آفات را دور نگه می‌دارد. این گیاهان سریع الرشد آب و هوای گرم، آفتابی و خشک را دوست دارند، اما اگر در منطقه‌ای با آب و هوای سرد هستید، می‌توان آنها را در گلدان‌ها با هرس مداوم پرورش داد.

7.نعناع و گیاهان دفع کننده پشه

نعنا یک گزینه غیر سمی عالی برای دور نگه داشتن پشه ها، مگس ها و حتی مورچه ها است. هرچه عطر تندتر باشد، تاثیر بیشتری خواهد داشت. اگر می‌خواهید یک یا دو برگ در چای بعد از ظهرتان بریزید، آن را در گلدان‌هایی در پاسیو خود بکارید تا به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید. حتی شما می‌توانید برگ‌ها را خشک کرده و در داخل خانه خود به عنوان یک روش طبیعی کنترل آفات استفاده کنید.

8.گل فلوس را می‌شناسید؟

این گل سالیانه جذاب باعث می‌شود تا گیاهان بستر یا ظرفی عالی باشند. گل فلوس حاوی کومارین است، یک ماده شیمیایی که به دفع پشه ها کمک می‌کند.

 

از اینکه در این مقاله از مجله کنسل همراه ما هستید، سپاسگزاریم.

 

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل