بید لباس یا بید فرش

سایز حشره : 0.6 سانتی متر طول بدن حشره
رنگ حشره : نقره‌ای روشن‌، قهوه‌ای روشن
نیش می‌زند؟ خیر
پرواز می‌کند؟ بله
این حشره در شب یا روز دیده می‌شود؟ شب, روز
اطلاعات بیشتر:

0.7 سانتی متر طول بال‌ها

توضیحات

شاید برای شما هم پیش آمده است که در هنگام جمع کردن لباس‌های شسته شده از روی طناب حیاط منزل خود، سوراخ‌های کوچکی بر روی لباس‌های خود مشاهده می‌کنید. اولین چیزی که از ذهن شما عبور می‌کند این است که ماشین لباسشویی شما باعث شده تار و پود لباس شما از بین برود شاید هم با خود فکر کنید ممکن است که لباس شما پوسیده شده است اما در حقیقت لباس شما غذای لذیذ حشره‌ی موذی به نام بید لباس شده است. بله درست است بیدهای لباس که شکل پروانه‌گونه‌ای دارند، از تار و پود لباس‌های شما تغذیه می‌کنند. در ادامه به بررسی چند ویژگی و خصوصیات پروانه لباس می‌پردازیم:

  • به علت تغذیه این حشره موذی پروانه‌گونه، به پروانه‌های لباس گاهی پروانه کمد یا پروانه پشمی نیز گفته می‌شود.
  • برخلاف سایر پروانه‌ها یا به صورت کلی حشرات، بیدهای لباس جذب نور نمی‌شوند.
  • پروانه‌های لباس پروازکننده‌های بسیار ضعیفی هستند و اغلب بر روی لباس‌های آویخته شده بر روی طناب، بر روی گونی‌های پشمی و . . . دیده می‌شوند.
  • یک بید لباس ماده، توانایی 100 الی 300 عدد تخم‌گذاری را دارد که در فصل گرما و یا یک اتاق گرم همانند انباری، ظرف یک الی دو هفته تخم‌ها به لارو تبدیل می‌شوند.
  • از آنجایی که غذای آن‌های الیاف و فیبر موجود در تار و پود لباس‌هاست آنها معمولاً در کمد اتاق، کشوی چوبی‌، اتاق زیر شیروانی‌، زیرزمین‌ها، انباری‌ها و سایر مکانهایی که لباس‌ها در آن نگهداری می‌شود یافت می‌شوند.

آموزش‌های مرتبط

محصولات مرتبط