عنکبوت ها و 10 واقعیت از زندگی عجیب آن‌ها!

عنکبوت‌ ها بسته به نوع گونه آن‌ها دارای زنندگی خاص و منحصر به فردی هستند. با مجله کنسل همراه شوید تا شما را با برخی از این عجایب آشنا نماییم.

جالب است بدانید که با شروع فصل‌های سرد سال نظیر پاییز و زمستان، عنکبوت های نر مناطق لانه گسسته خود را ترک می‌کنند و در جستجوی یک همدم جدید، خانه‌های  گرم ما را کاوش می‌کنند.

اگرچه این نژاد از عنکبوتیان به‌راحتی می‌تواند برای برخی، به ویژه کسانی که از عنکبوت هراس دارند،  همانند یک کابوس وحشتناک باشد، اما آنها در واقع موجودات بسیار جذاب و شگفت‌انگیزی هستند.

پس بدون معطلی مجله کنسل از شما دعوت می‌کند در اینجا 10 حقیقت جالب در مورد عنکبوت ها را مطالعه کنید.

10 واقعیت عجیب زندگی عنکبوت‌ها

1.عنکبوت‌ها همه جا هستند!

این ممکن است شما را وحشت زده کند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که شما هرگز بیش از 10 فوت با یک عنکبوت فاصله ندارید.

با این حال نگران نباشید، بیشتر اوقات آنها در جایی در برخی از شکاف‌ها پنهان می‌شوند و به تجارت خود فکر می‌کنند.

برای همین لازم است شما منزل خود را به صورت دوره‌ای توسط اسپری‌های حشره‌کش سمپاشی نمایید.

عنکبوت‌ها

2.تعداد زیادی عنکبوت وجود دارد

عنکبوت ها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند که هر کدام ظاهر و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

تقریباً بیش از 30000 گونه مختلف عنکبوت در حال حاضر شناخته شده است. با این حال، برخی از دانشمندان معتقدند که چیزهای بیشتری برای کشف این حشرات وجود دارد.

تعداد زیادی عنکبوت وجود دارد

3.همه نیش های عنکبوت کشنده نیستند

تعدادی عنکبوت وجود دارند که باعث گزش‌های بدی می‌شوند که به دلیل سم آنها می‌تواند عوارض خطرناکی برای سلامتی شما ایجاد کند. اکثر عنکبوت‌ها انسان را نیش نمی‌زنند و اگر این کار را انجام دهند، زهر آنها آنقدر قوی نیست که بتواند آسیبی وارد کند.

همه نیش های عنکبوت کشنده نیستند

4.عنکبوت های ماده اشتهای زیادی دارند

متأسفانه، این خبر خوبی برای مردان نیست. در برخی موارد، بسته به گونه، عنکبوت ماده عنکبوت نر را قبل، حین یا بعد از جفت گیری می‌خورد!

آیا می‌دانستید که این رفتار دیگرخواری جنسی همان چیزی است که نام عنکبوت‌های بیوه مانند بیوه سیاه را الهام گرفته است؟

عنکبوت های ماده اشتهای زیادی دارند

5.عنکبوت ها عاشق انجام رقص YMCA هستند!

احتمالاً فکر می‌کنید که ما در حال حاضر مسخره می‌کنیم، اما این واقعیت دارد!

عنکبوت طاووس، Maratus volans، یک رقص را به عنوان بخشی از مراسم جفت گیری خود اجرا می‌کند و به نوعی شبیه YMCA است. برای اضافه کردن به این، رنگ‌های روشنی که روی شکم آن‌ها وجود دارد، این منظره را به یک تماشای عالی تبدیل کرده است.

متأسفانه، اگر اجرای عنکبوت نر از YMCA، زن را تحت تأثیر قرار ندهد، او سعی خواهد کرد به او حمله کند، او را بکشد و حتی بخورد.

عنکبوت ها عاشق انجام رقص YMCA هستند!

6.ابریشم عنکبوت قوی است

بله، درست خواندید، ابریشم عنکبوت بسیار قوی و مستحکم است. ممکن است این تار ضعیف و شکننده به نظر برسد اما این فقط به دلیل نازک بودن آن است.

ابریشم در تار عنکبوت در واقع پنج برابر قوی تر از یک رشته فولادی به همان ضخامت است. همچنین اعتقاد بر این است که تار عنکبوت ساخته شده از رشته‌هایی به ضخامت یک مداد می‌تواند هواپیما را در حال پرواز متوقف کند!

ابریشم عنکبوت قوی است

7.عنکبوت ها خون آبی دارند

برخلاف ما، عنکبوت ها خون آبی دارند.اگرچه در واقع یک توضیح علمی برای این وجود دارد. در انسان، اکسیژن به مولکولی که حاوی آهن است متصل می‌شود، این به خون ما آن رنگ قرمز می‌دهد. با این حال، در عنکبوت ها، مولکولی که اکسیژن به آن متصل است حاوی مس است که به خون آنها رنگ آبی می‌دهد.

8.ابریشم عنکبوت مایع است

با توجه به اینکه ما به دیدن ابریشم عنکبوت به شکل تار عادت کرده ایم، ممکن است عجیب به نظر برسد، اما آیا می‌دانستید که در واقع یک مایع است؟ هنگامی که ابریشم با هوا تماس پیدا می‌کند، سخت می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد تارهای خود را ایجاد و بسازند.

9.عنکبوت های نر دوست دارند هدیه بدهند

برخی از گونه‌های عنکبوت نه تنها دوست دارند شریک بالقوه‌شان را با یک رقص سرنا بدهند، بلکه دوست دارند به عزیزانشان هدیه‌ای پیچیده‌شده در ابریشم بدهند تا سعی کنند در یک قرار عاشقانه صحبت کنند.

با این حال، گاهی اوقات این نرها می‌توانند هدیه‌ای کاملاً  کوچک و کمی ارزان بدهند. آنها به جای ارائه هدایایی مانند مگس‌ها و سایر حشرات، هدایایی ارزان قیمت مانند تکه‌های برگ یا هدایای قدیمی را ارائه می‌دهند که با سایر ماده‌ها موفقیت آمیز نبوده است.

 10.عنکبوت‌ها عضلات عجیبی دارند

صادقانه بگویم، نحوه عملکرد عضلات عنکبوت بسیار جذاب است. ماهیچه‌های آنها فقط می‌توانند پاهایشان را به سمت داخل بکشند اما نمی‌توانند دوباره آنها را به بیرون بکشند. برای دور زدن این مشکل، عنکبوت‌ها مایعی آبکی را به پاهای خود پمپ می‌کنند تا به بیرون راندن دوباره آنها کمک کند.

به همین دلیل است که وقتی عنکبوت مرده‌ای را می‌بینید، پاهای آن همیشه به سمت داخل خم می‌شود زیرا مایعی برای جمع کردن آنها پخش نمی‌شود.

از اینکه مجله کنسل را در این مقاله علمی در زمینه زندگی عنکبوت‌‌ها و عجایب آن همراهی کردید، بسیار سپاس‌گزاریم.

 

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل