مگس‌های آلوده فضای باز

سایز حشره : 0.6 الی 1.5 سانتی متر
رنگ حشره : مشکی، قهوه‌ای، طوسی، آبی، سبز
نیش می‌زند؟ بله
پرواز می‌کند؟ بله
این حشره در شب یا روز دیده می‌شود؟ روز

توضیحات

محیط زندگی ما علاوه بر مگس‌های غذایی، ما با گونه‌ی بسیار خطرناکتری از مگس‌ها نیز مواجه هستیم که همانطور که اسمشان مشخص است مگس‌های آلوده فضای باز نام‌ دارند. دلیل خطرناک بودن این مگس‌ها تغذیه آن‌ها از مواد بسیار کثیف نظیر زباله، مدفوع و حیوانات مرده است. در واقع این مگس‌ها لاشخورهایی هستند که جذب مواد آلی مرطوب می‌شوند تا تخمگذاری و تولید‌مثل کنند و از سویی یک وعده غذای خوشمزه را صرف کنند. این مگس‌ها آلودگی‌ها و بیماری‌های خیلی زیادی با خود از سویی به سوی دیگر می‌برند و این موضوع برای تمامی انسان‌ها مخصوصا کودکان بسیار خطرناک است. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی‌های این حشره موذی و آلوده می‌پردازیم:

  • مگس‌های آلوده فضای باز با نام‌هایی نظیر: مگس‌خانگی، مگس سگ، مگس بطری سبز، مگس بطری آبی و مگس گوشت نیز شناخته می‌شود.
  • لارو مگس‌های آلوده در بسیاری از مناطق فضای باز، توانایی تخم‌گذاری دارند. از جمله این فضاها می توان به مواد گیاهی پوسیده‌، کود‌های حیوانی و شیمیایی‌، زباله‌های آلوده و لاشه حیوانات در حال پوسیده شدن اشاره کرد.
  • مگس‌های آلوده در داخل خانه‌، بسیار باعث ایجاد مزاحمت می‌شوند زیرا در اطراف مواد غذا به خصوص در آشپزخانه و اتاق نشیمن در هوا معلق هستند و هر لحظه ممکن است جایی بنشینند و محیط را آلوده کنند.
  • یکی از راه‌های مقابله با مگس‌های آلوده خالی کردن و شست‌ شوی مرتب سطل‌های زباله است.

آموزش‌های مرتبط

محصولات مرتبط