انواع موریانه ها – 3 مورد از انواع موریانه ها + دفع موریانه ها از خانه

انواع موریانه ها و شناخت آنها به شما این امکان را می‌دهد تا دلیل هجوم موریانه ها به منزل خود را دانسته و به صورت دقیق تری اقدامات لازم برای دفع آن‌ها را انجام دهید.

در این قسمت از مجله کنسل قصد داریم اطلاعات بسیار جذابی را در مورد انواع موریانه ها به شما بدهیم تا شما با آگاهی کامل به جنگ با این حشره موذی بپردازید.

انواع موریانه ها کدام‌اند؟

جالب است بدانید که سه نوع رایج ار موریانه‌های مهاجم به خانه، موریانه های چوب مرطوب، موریانه های چوب خشک و موریانه های زیرزمینی، به دلایل مختلف به خانه ها کشیده می شوند.

اکثر موریانه‌های چوب مرطوب و چوب خشک در داخل چوب‌هایی که می‌خورند، زندگی می‌کنند، در حالی که موریانه‌های زیرزمینی عمدتاً در زمین زندگی می‌کنند و از چوبی که مصرف می‌کنند به کلنی زیرزمینی خود باز می‌گردند.

گونه های زیرزمینی نیز به احتمال زیاد در گروه های بزرگ و درون زمین زندگی می‌کنند.

انواع موریانه ها

چه چیزی انواع موریانه ها را جذب می‌کند؟

در حالی که انواع موریانه ها جذب چوب می‌شوند، اما هر کدام از آن‌ها ترجیحات خاصی دارند. همان‌طور که از نام آنها پیداست، موریانه‌های چوب مرطوب و چوب خشک به ترتیب به دنبال چوب‌های مرطوب یا خشک هستند.

موریانه های زیرزمینی باید خاک مرطوبی در نزدیکی خود داشته باشند و هر چوبی که با زمین در تماس است را، آلوده کند.

علاوه بر این، موریانه‌های زیرزمینی لوله‌های گلی می‌سازند که برای حرکت از خاک به چوب استفاده می‌کنند.

لوله‌های گلی در اصل تبدیل به “پیوندی” برای موریانه‌ها می‌شوند تا از آنها در برابر کم آبی محافظت کنند.

درضمن راهی برای رسیدن به چوبی که ممکن است در بالای زمین قرار گرفته باشد. صاحبان خانه ممکن است ندانسته موریانه ها را با هیزم یا الوارهای تصفیه نشده وارد کنند.

موریانه ها علاوه بر چوب در داخل خانه، توسط رطوبت، چوب در تماس با پی خانه و ترک در نمای بیرونی ساختمان به داخل کشیده می‌شوند.

ترکیب های مختلف این عوامل باعث جذب گونه‌های مختلف می‌شود. علاوه بر این، موقعیت جغرافیایی در میزان احتمال برخورد صاحبان خانه با هجوم اینم حشرات موذی مخرب نقش بسزایی دارد.

در این میان آب و هوای گرم و رطوبت مداوم باعث می‌شود ساکنان جنوبی بیشتر احتمال دارد که فعالیت موریانه را تجربه کنند.

آیا موریانه‌ها به رطوبت نیاز دارند؟

لوله‌های نشتی، زهکشی نامناسب و جریان هوا ضعیف، همگی باعث ایجاد مشکلاتی در رطوبت می‌شوند که انواع موریانه ها را جذب می‌کنند. چوب مرطوب و موریانه های زیرزمینی به ویژه در محیط های مرطوب رشد می‌کنند. در حالی که موریانه‌های چوب مرطوب، چوب‌های آسیب دیده از آب را ترجیح می‌دهند، موریانه‌های زیرزمینی نمی توانند در آن زندگی کنند مگر اینکه با رطوبت کافی احاطه شوند.

انواع موریانه ها

چگونه از بنیاد خانه در برابر موریانه ها محافظت کنیم؟

از آنجایی که برخی از گونه‌ها مانند موریانه‌های زیرزمینی برای ورود به داخل خانه‌ها نیاز به حرکت در چوب یا خاک دارند، تماس چوب با پایه خانه‌ها آن ساختمان‌ها را مستعد هجوم می‌کند. مالچ، درختچه های بیش از حد رشد کرده و هیزمی که خیلی نزدیک به خانه ها قرار می‌گیرد، تنها برخی از انواع چوب هستند که به موریانه ها امکان دسترسی به چوب ساختاری را می دهد.

نحوه حذف و دفع موریانه‌ها

صاحبان خانه می‌توانند به دنبال شرایط اطراف خانه هایی باشند که موریانه ها را دعوت می‌کنند. بررسی سطوح بالای رطوبت و کاهش رطوبت در خانه. و همچنین درمان و پوشاندن هر گونه چوب در معرض تماس با خاک، از برخورد جلوگیری می‌کند.

بررسی نمای بیرونی ساختمان از نظر صفحه‌های پنجره شکسته، خطوط لوله‌کشی ناقص مهر و موم شده، و زونا و تخته‌های فاسیا ترک خورده به محدود کردن دسترسی موریانه‌ها کمک فراوانی می‌کند.

اگر شما با هجوم این حشرات موذی در منزل و یا محیط کار خود مواجه شدید، در ابتدا بایستی دلیل هجوم را متوجه شوید تا متوجه شوید با کدامیک از انواع موریانه ها مواجه شدید؟!

در مرحله بعدی انتخاب سم مناسب و دفع این آفات به صورت یکجا نکته حائز اهمیتی است. پیشنهاد ما به شما استفاده از اسپری حشره کش بدون بو کنسل است. این سم به راحتی می تواند حشراتی موذی و قدرتمندی نظیر موریانه ها را از پای در بیاورد. پش انتخاب یک سم مناسب برای موریانه ها در این میان از اهمیت خاصی برخوردار است.

از اینکه ما را در این مقاله از مجله کنسل همراهی نمودید، بسیار سپاسگزاریم.

 

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل