عنکبوت های خانگی – 6 تا 8 میلی متر طول + علائم هجوم عنکبوت ها

عنکبوت های خانگی را چه میزان می‌شناسید؟  در این مقاله از مجله کنسل قصد داریم شما را با این حشره موذی آشنا نماییم. نگران هجوم عنکبوت ها نباشید ما در این مقاله همه چیزهای مورد نیاز برای دفع حشرات موذی نظیر عنکبوت خانگی را به شما می‌گوییم.

نحوه شناسایی عنکبوت ها

ظاهر عنکبوت ها بسته به گونه‌ها به طور قابل‌توجهی متفاوت است. عنکبوت‌ها با رنگ‌های سفید تا قهوه‌ای یا سیاه می‌توانند به کوچکی چند میلی‌متر و یا به اندازه یک عنکبوت زیرزمینی بزرگ باشند. جالب است بدانید که معمولا طول عنکبوت زیر زمین به بیش از 50 میلی‌متر می‌رسد.

عنکبوت های خانگی

اندازه عنکبوت ها چقدر است؟

عنکبوت خانگی معمولی معمولاً بین 6 تا 8 میلی متر طول و حدود 3 میلی متر عرض دارد. سایر ویژگی‌های شناسایی عبارتند از رنگ قهوه‌ای و زرد همراه با لکه‌هایی روی شکم و موهای شانه‌مانند روی پاها که نوارهای تیره را در فواصل نامنظم نشان می‌دهند. نرها با داشتن پاهای نارنجی و طول کلی کوچکتر در حدود 4 میلی‌متر متمایز می‌شوند.

علائم هجوم عنکبوت خانگی به منزل شما

به غیر از مشاهده موجودات کوچک، تشخیص هجوم عنکبوت‌های خانگی اغلب شامل کشف تار عنکبوت در مکان‌هایی مانند پنجره‌ها، گوشه های سقف، و بین یا زیر وسایل مختلف در اطراف خانه است. اجساد عنکبوت نیز نشان دهنده شروع هجوم این حشرات موذی است.

کمی جلوتر به شما میزان تولید مثل عنکبوت های خانگی را به صورت کامل شرح می‌دهیم. اما علی الحساب اگر هر یک از این علایم را در منزل خود مشاهده کردید، در اسرع وقت به سراغ فرآیند سم پاشی بروید.

در نظر داشته باشید شما این موضوع را  می توانید خودتان با یک حشره کش قوی نظیر اسپری حشره کش کنسل انجام دهید. تشخیص زمان به موقع در این میان نقش مهمی ایفا می کند.

عنکبوت های خانگی

دفع عنکبوت ها از منزل

برای حذف عنکبوت های خانگی از خانه، قسمت های داخلی را که عنکبوت ها اغلب لانه می‌سازند را به خوبی تمیز کنید. مناطق اصلی نگرانی شامل زیرزمین ها یا فضاهای خزیدن و مناطق مشابه است که معمولاً توسط انسان نادیده گرفته می‌شود.

توده‌های چوب یا توده‌های کمپوست را در مجاورت خانه بردارید، زیرا عنکبوت‌ها اغلب دوست دارند در مکان‌های مخفی تاریک و مرطوب پناه بگیرند.

چگونه از حمله عنکبوت خانگی جلوگیری کنیم؟

کاهش بهم ریختگی و آشغال، حذف هر گونه لکه مخفی بالقوه، بررسی مداوم برای نشانه های عنکبوت های خانه، زیرزمین‌ها و فضاهای خزیدن کاملاً تمیز، توده‌های چوب یا توده های کمپوست را بردارید. شما با این کار از حضور این حشره موذی در منزل خود پیشگیری کرده‌اید.

عنکبوت های خانگی

زیستگاه، رژیم غذایی و چرخه زندگی عنکبوت‌ها

زیستگاه عنکبوت ها کجاست؟

بسیاری از گونه های عنکبوت  می‌توانند در مناطق متعددی از جهان زندگی کنند. زیستگاه های خاص شامل مناطق منزوی از خانه‌ها، گاراژها و انبارها است که در آن حشرات و سایر منابع غذایی به وفور یافت می‌شود. در داخل خانه‌ها، عنکبوت‌های خانگی تمایل دارند در مکان های تاریک با سطوح کم فعالیت انسانی مانند اتاق زیر شیروانی، کمد دیواری، پیش امدگی لبه بام، قاب پنجره‌ها، گوشه‌ها و سقف اتاق‌ها و فضاهای زیر مبلمان زندگی کنند.

رژیم غذایی عنکبوت ها چیست؟

رژیم غذایی عنکبوت خانگی به مکان و در دسترس بودن منابع غذایی بستگی دارد. عنکبوت های خانگی تارهایی برای شکار طعمه می‌سازند و سموم عصبی را به حشراتی که قربانی تله می شوند، تزریق می‌کنند. زهر قربانی را فلج می‌کند و عنکبوت را قادر می‌سازد تا غذا را در تار بپیچد. عنکبوت‌های خانگی علاوه بر تغذیه از سوسک‌ها و سایر حشرات، عنکبوت‌های دیگری را که در مجاورت یکدیگر زندگی می کنند را می‌خورند.

عنکبوت های خانگی

چرخه زندگی عنکبوت های خانگی

عنکبوت‌های آمریکایی ماده، کیسه‌های تخمی قهوه‌ای روشن تولید می‌کنند که از تار آویزان می‌شوند تا زمانی که در مدت یک ماه از تخم خارج شوند. هر کیسه حاوی حدود 150 تا 400 تخم است و ماده ها می‌توانند در طول زندگی خود 12 یا بیشتر تولید کنند.

نرها معمولاً برای مدت طولانی در یک شبکه زندگی می‌کنند و بیش از یک بار با یک ماده جفت می‌شوند. عنکبوت‌های خانگی بنا به گزارش ها تا یک سال یا بیشتر پس از بلوغ زنده می‌مانند.

از اینکه در این مقاله از مجله کنسل با موضوع عنکبوت های خانگی همراه ما بودید، سپاس‌گزاریم.

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل