درمان خانگی کک چیست؟ – 8 درمان خانگی کک از صابون ظرفشویی تا گیاهان دفع‌کننده کک

 

درمان خانگی کک یکی از مواردی است که برای افرادی دارای حیوان خانگی هستند بسیار ضروری و حائز اهمیت است. اگر صاحب حیوان خانگی هستید، فکر اینکه گربه یا سگ مورد علاقه تان کک می‌گیرد فشاری دائمی بر ذهن شما وارد می‌کند. این انگل ها از خون حیوانات تغذیه می‌کنند و می‌توانند به راحتی در خانه شما مشکل ساز شوند و هم شما و هم حیواناتتان را گاز بگیرند.

اما نگران نباشید در این مقاله از مجله کنسل هر چیزی که شما برای درمان خانگی کک لازم داشته باشید عنوان شده است، پس با ما همراه شوید.

کک‌ها نسبت به اندازه خود می‌توانند بیشتر از هر حشره دیگری بپرند. جالب سات بدانید که اگر یک انسان با جثه متوسط توانایی پرش یک کک را داشت، می توانست از عرض 295 فوت و ارتفاع 160 فوت بپرد!

درمان خانگی کک چیست؟

خوشبختانه، تعداد انگشت شماری از داروهای خانگی برای کک وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از کک و خلاص شدن از شر آن‌ها امتحان کنید:

1.صابون ظرفشویی و درمان خانگی کک

این درمان خانگی کک شامل ایجاد تله کک با استفاده از صابون ظرفشویی و مقداری آب است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک بشقاب یا کاسه را با مخلوطی از آب گرم و صابون ظرفشویی پر کنید و آن را در اتاق‌هایی از خانه خود قرار دهید که بیشترین فعالیت کک را دارند.

محلول‌های آب و صابون ظرف‌شویی به‌عنوان یک چسب عمل می‌کنند و به دلیل ویسکوزیته بالای محلول، کک‌ها را به دام می‌اندازند. این روش را باید هر روز با یک ظرف تازه تکرار کنید.

برای اینکه این درمان خانگی کک به طور موثر عمل کند، باید در شب انجام شود. این به این دلیل است که در اکثر موارد کک ها موجودات شبانه هستند. پیشنهاد شده است که قرار دادن یک شمع در نزدیکی محلول به این درمان طبیعی کک کمک می کند، اما به دلیل خطر آتش سوزی بالقوه که شعله برهنه، بدون مراقبت می‌تواند ایجاد کند، توصیه نمی‌شود.

درمان خانگی کک

2.اسپری کک گیاهی

درمان‌های خانگی سریع پیشنهاد می‌کنند از اسپری گیاهی کک استفاده کنید تا از شر کک‌ها از خانه خلاص شوید. این داروی طبیعی برای کک از محصولات غیر سمی موجود در اطراف خانه شما ساخته شده است و استفاده از آن را در اطراف حیوانات خانگی و کودکان مناسب می‌ کند.

با مخلوط کردن 4 لیتر سرکه، 2 لیتر آب، 500 میلی لیتر آب لیمو و 250 میلی لیتر فندق جادوگر در یک بطری اسپری بزرگ، اسپری کک ایجاد کنید.قبل استفاده از این محصول در اطراف خانه باید جارو برقی بکشید و محتویات آن را در یک سطل بیرونی خالی کنید.پس از تکمیل، درمان طبیعی کک را با استفاده از اسپری سنگین، پاشیدن فرش، مبلمان، ملافه حیوانات خانگی، طاقچه‌ها و کف در خانه خود بمالید.

3.جوش شیرین و درمان خانگی کک

اگر با دانستن اینکه چگونه از شر کک خلاص شوید مشکل دارید، بدانید که یکی از موثرترین درمان‍های خانگی برای کنترل کک، جاروبرقی است. این موضوع به خلاص شدن از شر کک ها با از بین بردن آنها از روی الیاف فرش و مبلمان کمک می‌کند. با این حال، راهی وجود دارد که با استفاده از جوش شیرین می توانید اثربخشی این کار را افزایش دهید!

برای اینکه این درمان خانگی کک‌ها جواب دهد، جوش شیرین را در کنار فرش و مبلمان خود قرار دهید، یک برس سخت بردارید و آن را به پارچه بمالید. پس از آن، خانه خود را کاملاً جاروبرقی بکشید و محتویات جاروبرقی را در یک کیسه خالی کنید و در سطل زباله بیرون بگذارید.

درمان خانگی کک

4.نمک یک درمان خانگی قوی برای کک ها

نمک نیز مانند جوش شیرین یک درمان خانگی کک است که همراه با جاروبرقی باشد نمک به عنوان یک عامل کم آبی عمل می‌کند و به خلاص شدن از شر کک های بالغ کمک می‌کند.

برای درمان کک با این داروی طبیعی، مقداری نمک مصرف کنید (بهترین نتیجه را آسیاب شده) و آن را روی فرش های هر اتاق بپاشید. نمک را به مدت 1-2 روز استراحت دهید، سپس خانه خود را جاروبرقی بکشید و محتویات آن را در سطل زباله بیرونی خالی کنید.

5.اسپری لیمو و درمان خانگی کک

لیمو را می‌توان در بسیاری از موارد در خانه استفاده کرد، اما جدا از اینکه یک راه خوب برای درمان نیش زنبور است، یک درمان خانگی طبیعی عالی برای کک نیز می باشد.

درمان با استفاده از این درمان طبیعی برای خلاص شدن از شر کک شامل ساخت اسپری مرکبات برای استفاده روی مبلمان آلوده است. برای تهیه این اسپری کک، یک لیمو را نازک برش دهید و به یک پیمانه آب اضافه کنید و بگذارید بجوشد.

باید محلول حاوی مرکبات یک شبانه روز بماند و سپس آن را  در یک بطری اسپری بریزید و در روز بعد محلول مرکبات را بردارید و روی نواحی آلوده در خانه خود اسپری کنید. مبل ها، رختخواب حیوانات خانگی، صندلی و غیره خیس نکنید، فقط مرطوب کنید.

6.خاک دیاتومه و دفع کک ها از منزل

دیاتومه بقایای میکروسکوپی جلبک‌های فسیل شده، دیاتومه ها است. این یک پودر بسیار خوب اکه برای انسان غیر سمی است و یک درمان طبیعی عالی برای خلاص شدن از شر کک است زیرا باعث کم آبی بدن می‌شود.

استفاده از خاک دیاتومه برای درمان مشکل کک شامل پاشیدن پودر بر روی مناطقی است که مشکوک به فعالیت بالای کک هستید، با استفاده از لایه‌های نازک. خاک دیاتومه را به مدت 2 روز رها کنید تا جادوی خود را انجام دهد و سپس فوراً با جاروبرقی جاروبرقی بکشید و روش‌های لازم برای پیشگیری از کک را دنبال کنید.

7.رزماری و خلاص شدن از کک ها

رزماری یک محصول ارگانیک عالی برای کنترل کک است که می‌توان از آن برای درمان آلودگی های سبک و همچنین در حیوانات خانگی (بسته به نحوه استفاده از آن) استفاده کرد. این مثال از درمان طبیعی کک بر روی ایجاد پودری برای درمان کک در خانه تمرکز دارد.

 

برای تهیه پودر کک گیاهی با استفاده از رزماری، این سبزی را به همراه مقداری عرق، افسنطین، رازیانه و نعناع فلفلی در هاون و هاون بریزید و به صورت پودر درآورید. سپس آن را روی فرش‌ها، مبلمان، ملافه‌های حیوانات خانگی، طاقچه‌ها و هر جای دیگری که به فعالیت کک در خانه خود مشکوک هستید بپاشید.

8.گیاهان دفع کننده کک

آخرین درمان طبیعی برای خلاص شدن از شر کک، کمک گرفتن از گیاهان خاص برای کمک به دفع این حشرات گزنده است. برخی از گیاهان حاوی روغن ها، ترکیبات و مواد شیمیایی خاصی هستند که کک ها از آنها متنفرند و سعی می‌کنند از آنها اجتناب کنند.

طیف وسیعی از گیاهان مختلف وجود دارد که کک ها را دفع می‌کنند. استفاده از این گیاهان در اطراف خانه در گلدان های گل و تخت گل یک درمان خانگی طبیعی عالی برای کک است.

گیاهانی که کک ها را دور نگه می دارند:

الف) پنی رویال

ب) گل داودیکک

ج) اسطوخودوس

د) نعناع

از اینکه ما را در این مقاله از مجله کنسل همراهی نمودید، سپاسگزاریم.

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل