زنبور جلیغه زرد

سایز حشره : 1.2 الی 1.9 سانتی متر
رنگ حشره : مشکی - زرد
نیش می‌زند؟ بله
پرواز می‌کند؟ بله
این حشره در شب یا روز دیده می‌شود؟ روز

توضیحات

در میان گونه‌های شبه زنبورها، جلیقه زردها می‌توانند به روال زندگی طبیعی انسان‌ها آسیب جدی واردکنند. جلیقه زرد که اکثرا کلنی خود را در ارتفاعات یا زیر زمین‌ها در سوراخ‌های دیوار و یا چوب برپا می‌کند، برخلاف زنبورها می‌تواند به دفعات و به صورت مکرر نیش بزند و این موضوع در برخی افراد می‌تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی شدیدی شود. از طرف دیگر حرکت آهسته همراه با وزوز آن‌ها باعث ایجاد اضطراب برای سایر جانداران از جمله‌ انسان‌ها می‌شود. جلیغه زردها در هنگام طبخ غذا در طبیعت بیشتر نمایان می‌شوند و هدفشان تغذیه از آن ماده غذایی در حال طبخ است. از سوی دیگر رفت آمد این زنبورها در زباله‌های آلوده باعث جابه‌جایی این آلودگی و انتقال بیماری‌های خطرناکی به زندگی انسان‌ها مخصوصا کودکان می‌شود. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی‌های این حشره موذی می پردازیم:

  • جلیقه زردها اکثرا در فصل بهار و اوایل فصل پاییز بیشتر دیده می‌شوند. گفتنی است که رفتار این شبه زنبورها به صورت تهاجمی است و قادرند به دفعات و به صورت مکرر موجود زنده‌ای را نیش بزنند.
  • اکثرا برای حفظ امنیت، کلنی خود را در زیر زمین‌ و یا در ارتفاعات بر پا می‌کنند.
  • اسم جلیقه زردها از روی نوع پوشش آن‌ها که ترکیبی از رنگ مشکی و زرد است گرفته شده است.
  • شاید در ابتدا اینطور به نظر برسد که جلیقه زردها و زنبورها شبیه به هم هستند و خصوصیات مشابهی دارند، اما از نظر سطح پرخاشگری و عادات بسیار متفاوت هستند. مهم است که قبل از اقدام به هر نوع کنترل‌، نوع نیش زننده در خانه یا باغ خود را به درستی شناسایی کنید.

آموزش‌های مرتبط

محصولات مرتبط