محافظت از نیش زنبور- روش های محافظت از نیش زنبور + 5 مورد از علائم آلرژی زنبور

زنبور نوعی حشره بالدار می‌باشد.محافظت از نیش زنبور به اقدامات پیشگیرانه و درمانی می‌گویند که برای جلوگیری از نیش زنبور بایستی انجام دهیم. در این مقاله از مجله کنسل قصد داریم اقداماتی را برای محافظت از نیش زنبور به شما معرفی کنیم.
شما در این مقاله با علائم واکنش آلرژیک عمومی نیش زنبور آشنا می‌شوید. علائمی که در صورت وجود هر چه سریع تر بایستی به دکتر مراجعه کنید. بنابراین این مقاله از مجله کنسل را با دقت مطالعه کنید.

بهترین راه برای درمان نیش‌زنبور یا زنبور چیست؟

همه ما می‌دانیم که درمان های خانگی بسیار زیادی برای درمان نیش‌زنبور وجود دارد. اما در واقع، این درمان های خانگی نیش‌زنبور هیچ پایه علمی یا پزشکی واقعی ندارند.

با اینکه اکثر این درمان ها لزوما خطرناک نیستند، می توان عنوان داشت که تا حد زیادی مؤثر نیستند. اما این بدان معنا نیست که پس از نیش زنبور یا زنبور، افراد و والدین هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.
از طرفی اقدامات صحیح می‌تواند درد، قرمزی، تورم و خارش معمولی را که بیشتر افراد پس از نیش زنبور رنج می‌برند، به حداقل برساند. برای افرادی که واکنش آلرژیک شدید دارند، پاسخ مناسب در زمان درست به راحتی می‌تواند جان آنها را نجات دهد.
برای بیشتر افراد، نیش بیشتر از درد، تورم و قرمزی در اطراف محل نیش ایجاد نمی‌کند – چیزی که به عنوان یک واکنش موضعی شناخته می‌شود.
با این حال، درصد کمی از مردم به نیش حشرات آلرژی دارند و واکنش بسیار شدیدتر و خطرناک تری را متحمل می‌شوند که به عنوان واکنش عمومی شناخته می‌شود.

گزش در این افراد ممکن است باعث آنافیلاکسی شود و کشنده باشد. در واقع، بر اساس برآوردهای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، سالانه بین 60 تا 70 نفر در ایالات متحده در نتیجه واکنش های آلرژیک به نیش جان خود را از دست می‌دهند. ده‌ها هزار نفر دیگر واکنش های بسیار جدی دارند که کشنده نیستند. در ادامه قصد داریم شما را با برخی از این علائم آشنا نماییم. علائمی نظیر:

بهترین راه برای درمان نیش‌زنبور یا زنبور چیست؟

علائم واکنش آلرژیک عمومی به نیش زنبور

علائم معمولاً خیلی سریع ایجاد می شوند و ممکن است شامل شوند
الف) احساس ناراحتی، احساس سوزن سوزن شدن و سرگیجه در فرد
ب) خارش عمومی و کهیر در نقاط مختلفی از پوست
ج) تورم لب و زبان در فرد
د) خس خس سینه و مشکل در تنفس
ر) فروپاشی و از دست دادن هوشیاری
هر کسی که هر یک از این علائم را دارد باید فورا به اورژانس مراجعه کند تا از اتفاقات بعدی جلوگیری شود.

علائم واکنش آلرژیک عمومی به نیش زنبور

چگونه از نیش زنبورها و زنبورها جلوگیری کنیم؟

دکتر فرتل می‌گوید: “حشرات گزنده بخشی از اکوسیستم هستند – هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید آنها را واقعاً از بین ببرید.” “اما شما می توانید اقداماتی را انجام دهید تا مطمئن شوید که آنها را به سمت خود جذب نمی کنید.”
راه هایی برای محافظت از خود در برابر نیش حشرات عبارتند از:

1. غذا را در اطراف زنبور نگه ندارید

مقصر اصلی که همه زنبورها را به حیاط شما می آورد غذا است. و این فقط دسر نیست – آنها پروتئین هم می‌خورند (به شما نگاه می کنند).
برای دور نگه داشتن اشکالات:
الف) غذایی را که بیرون گذاشته اید، بپوشانید.
ب) تمام ظروف کثیف را تمیز کنید.
ج) به محض اینکه غذا را تمام کردید، غذا را بردارید.

2. از بوییدن گل بپرهیزید

محصولات معطر گلدار یا میوه ای مانند لوسیون‌ها، عطرها و مراقبت از مو، حشراتی را که به دنبال شهد بعدی خود هستند، جذب می کند.

3. در پوشیدن لباس خود تجدید نظر کنید

لباس شما آخرین خط دفاعی شما در برابر حشرات گزنده است. آستین بلند، شلوار و کفش‌های پنجه بسته بپوشید تا حشرات روی پوست شما فرود نیایند.
رنگ های روشن نیز ممکن است در بین زنبورها و حشرات گزنده اشتباه ایجاد کند. قرمز ایمن است زیرا زنبورها رنگ را نمی بینند. اما زنبورها متوجه بقیه رنگین کمان می‌‌شوند و به خصوص به رنگ های بنفش، بنفش و آبی کشیده می‌شوند.

4. در مورد زنبورها و زنبورها وحشت نکنید

دکتر فرتل می‌گوید تکان دادن دست‌ها و ایجاد یک غوغای بزرگ کمکی نمی‌کند. و این هیاهو می‌تواند خطر گزش را افزایش دهد. در عوض، ثابت نگه دارید و صبر کنید تا حشره از بین برود.

از اینکه ما را در این مقاله از مجله کنسل همراهی کردید، سپاسگزاریم.

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل