مگس‌های میوه و زه‌کشی

سایز حشره : 0.3 الی 0.47 سانتی متر
رنگ حشره : مشکی، قهوه‌ای، طوسی، آبی، سبز
نیش می‌زند؟ خیر
پرواز می‌کند؟ بله
این حشره در شب یا روز دیده می‌شود؟ روز

توضیحات

یکی از حشراتی که در فصل‌های گرم سال به وفور دیده می‌شود، مگس‌ میوه نام دارد. این مگس‌ها در ماه‌های گرم تابستان قادر هستند فقط در طی 7 الی 14 روز از یک تخم مگس به یک مگس بالغ تبدیل شوند و به سرعت در محیط پیرامون خود تکثیر شوند. مگس‌های میوه، مگس‌های ریزی هستند که شاید به ندرت مورد توجه قرار بگیرند. سرعت تخم‌گذاری این مگس‌ها و از آن بدتر تخم گذاری این حشره بر روی مواد غذایی، برای زندگی طبیعی‌ انسان‌ها با توجه به آلودگی که می‌توانند تولید کنند بسیار خطرناک است. پس اگر در اطراف آشپزخانه منزل خود این حشرات را مشاهده کردید تا دیر نشده برای جلوگیری از تکثیر آن‌ها، به سرعت دست به کار شوید. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات این حشره موذی می‌پردازیم:

  • این مگس‌های کوچک در زباله‌های آلوده‌ خیابان‌ها و معابر، گلدان‌های مرطوب گلدان خانگی و گلخانه‌ها‌، سطل‌های زباله‌، میوه‌های رسیده و یا اطراف هرگونه رطوبت ایجاد شده در اثر نشت لوله کشی‌، تخم‌گذاری و تولید‌مثل می‌کنند.
  • مگس‌های بزرگ شده در خانه دارای اسم‌های گوناگونی هستند به عنوان مثال به آن‌ها مگس‌ میوه‌ای‌، مگس‌ فاضلاب‌، مگس سرکه‌، مگس پروانه‌ و . . . نیز می‌گویند.
  • لارو‌های مگس‌های زه‌کشی اغلب آنقدر ریز هستند که به راحتی نمی‌‌توان آن‌ها را تشخیص داد. به همین دلیل است که بدون اینکه خطری آن‌ها را تهدید کند در جوامع انسانی نفوذ می‌کنند و با سرعت تکثیر می‌شوند.
  • یکی از راه‌های مقابله با مگس‌های زه‌کشی خالی کردن و شست‌ شوی مرتب سطل‌های زباله است .

آموزش‌های مرتبط

محصولات مرتبط