مدفوع سوسک ها – پاسخ به 8 سوال متداول در مورد مدفوع سوسک‌ ها + پودر سوسک کش

مدفوع سوسک ها نشانه حضور تعداد زیادی سوسک در محیط منزل یا محیط کار شماست. همانطور که در مقالات قبلی مجله کنسل نیز عنوان کردیم، شما می‌توانید اطلاعات بسیار زیادی از مدفوع سوسک ها کسب نمایید.
در این مقاله از مجله کنسل همراه ما شوید تا به شما بخشی از این اطلاعات مهم را منتقل نماییم . همان‌طور که می‌دانید سوسک‌ها رایج‌ترین آفاتی هستند که تقریباً همه چیز را می‌خورند و با انواع مختلف محیط‌ها مانند زباله‌ها، فاضلاب‌ها، زباله‌ها و سایر مکان‌های تاریک و مرطوب سازگار می‌شوند.
آنها به دلیل شرایط زندگی خود، عوامل بیماری زا را در دستگاه گوارش خود حمل می‌ کنند. اما در مورد هضم آنها چطور؟
اگر متوجه مدفوع سوسک در خانه خود شدید، این نشانه بارز هجوم سوسک است. بدون معطلی وارد بخش سوالات این مقاله می‌شویم:

1. چرا سوسک ها مدفوع می‌کنند؟

سوسک‌ها آفات شبانه هستند، بنابراین، تشخیص آنها در مراحل اولیه آلودگی آنها بسیار دشوار است. با این حال، مدفوع سوسک‌ها می‌تواند به کشف آنها قبل از اینکه هجوم از کنترل خارج شود، کمک شایانی کند.
حتما می‌دانید که سوسک ها هر جا که می روند یا جایی که زندگی می‌کنند، مدفوع می‌کنند. به دلیل عادات غذایی منحصر به فرد خود، آنها می توانند هر چیزی را بخورند و با کمک باکتری ها (یا میکروب های روده) آن را در روده خود هضم کنند و در راه خود مدفوع تولید کنند.
جالب است بدانید که مدفوع سوسک حاوی فرمون‌های تجمعی است که به آنها کمک می‌کند با سایر سوسک ها ارتباط برقرار کنند و آنها را به سمت منابع غذایی بالقوه و پناهگاه های امن جذب کنند.
مدفوع آنها بوی ناخوشایند کپک زدگی آزاد می‌کند و حاوی پاتوژن های مضر بیماری زا است که می‌تواند خطر جدی برای سلامتی افراد منزل و کودکان داشته باشد.

مدفوع سوسک

2. چرا سوسک‌ها هنگام مرگ مدفوع می‌کنند؟

این یک باور غلط است چرا که معمولاً سوسک‌ها هنگام مرگ مدفوع نمی‌کنند. با این حال، برخی از سوسک کش های قوی وجود دارد که آنها را قبل از مرگ وادار به مدفوع می‌کند. توصیه می‌شود سوسک‌های مرده و فضولات آنها را قبل از جذب سایر سوسک‌ها در خانه تمیز کنید.
شما برای مهار سوسک ها در صورت مشاهده فضولات آن ها می‌توانید از پودرهای سوسک کش کنسل استفاده نمایید که در صورت جذب سایر سوسک ها نسل آن ها را از منزل یا محیط کار شما به صورت کلی ریشه‌کن کند.

مدفوع سوسک

3. سوسک ها کجا مدفوع می‌کنند؟

شاید باور آن سخت باشد که برای مدفوع سوسک ها جای خاصی وجود ندارد. شما می‌توانید فضولات آنها را در مکان‌های تصادفی یا اطراف پناهگاه های آنها کشف کنید. سوسک‌ها در جایی که بیشتر وقت خود را می‌گذرانند مدفوع می‌کنند، که معمولاً نزدیک منابع غذایی آنها یا نزدیک‌تر به مکان‌های مرطوب است.
به عنوان مثال، فضولات سوسک معمولاً در داخل کابینت آشپزخانه، روی پیشخوان آشپزخانه یا داخل کشوها دیده می‌شود. به طور مشابه، حمام‌ها مناطق گرم‌تری هستند، حاوی آب هستند و در مقایسه با سایر مکان ها، احتمال ریزش مدفوع سوسک ها در این مکان‌ها بیشتر است.
انبارها یا انبارها سرپناه امن و منابع غذایی فراوانی را فراهم می‌کنند. بنابراین، فضولات سوسک معمولاً در داخل اتاق زیر شیروانی، کمد، کمد، بسته بندی و در مناطق مجاور دیده می‌شود.
شما می‌توانید با استفاده از اسپری های سوسک کش کنسل این مناطق را سم پاشی کنید. حتما در مدت کوتاهی با جسد تعداد زیادی از این حشرات موذی مواجه خواهند شد.

4. آیا سوسک ها در یک مکان تکراری مدفوع می‌کنند؟

سوسک‌ها مکان خاصی برای اجابت مزاج ندارند، آنها در نقاط تصادفی نزدیک به لانه آنها مدفوع می‌کنند. در مقایسه با جاهای دیگر، در داخل لانه سوسک‌ ها یا در نواحی مجاور فضله بیشتری متوجه خواهید شد. فضولات سوسک نیز نشانه هجوم سوسک است. در صورت مشاهده آنها، قبل از بزرگتر شدن آلودگی اقدامات پیشگیرانه انجام دهید.
در حقیقت اقدامات دفع سوسک ها از چند طریق انجام می‌شود. اقدامات قبل از وقوع و در هنگام هجوم سوسک ها.
شما بایستی محیط منزل خود را به صورت مرتب و تمیز نگهداری کرده و به صورت دوره ای از طریق پودر سوسک کش منزل خود را سم‌پاشی نمایید. اما اگر به هر دلیلی این کار را انجام ندادید بهتر است از سه ابزار قوی برند کنسل یعنی اسپری سوسک کش کنسل، مایع سوسک کش کنسل و پودر سوسک کش کنسل به صورت موازی استفاده نمایید تا تمامی درها را به این حشره موذی ببندید.

5. آیا می‌توانید مدفوع سوسک را در یخچال خود پیدا کنید؟

جالب است بدانید که سوسک‌ها می‌توانند در مکان های باریک و گرم مانند یخچال زندگی کنند. آنها زیر یخچال یا نزدیک موتور یخچال پناهگاه می‌سازند، زیرا گرما و مواد غذایی را برای آنها فراهم می‌کند. بنابراین، می‌توانید متوجه مدفوع آنها در داخل یا زیر یخچال شوید.

6. آیا سوسک‌ها روی دیوارها مدفوع می‌کنند؟

سوسک‌ها معمولاً لانه‌های خود را در مناطق باریک و تاریک مانند شکاف‌ها و شکاف‌های دیوار می‌سازند. بنابراین، به احتمال زیاد فضولات آنها را روی دیوارها، داخل شکاف دیوارها یا اطراف لانه آنها می‌بینید.

آیا سوسک‌ها روی دیوارها مدفوع می‌کنند؟

7. مدفوع سوسک چگونه است؟

با بررسی مدفوع سوسک‌ها، می‌توانید سرنخ‌های زیادی در مورد میزان آلودگی و انواع سوسک‌هایی که در خانه شما هجوم می‌آورند به دست آورید. مدفوع سوسک ها گرد شکل و بسته به رژیم غذایی و سن آن‌ها به رنگ سیاه یا قهوه ای تیره است. مدفوع سوسک دارای بافت قهوه آسیاب شده درشت تا ریز است.

8. آیا مدفوع سوسک سخت است؟

مدفوع سوسک‌ها سفت یا جامد، با بافت مومی شکل و محتوای آب بسیار کمی است. مدفوع آنها شبیه به مدفوع موش است.

از اینکه ما را در این مقاله از مجله کنسل همراهی نمودید، قدردانیم.

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل