تفاوت‌های ساس و کک در چیست؟ از کجا بدانیم گزیده شدن بدنمان توسط ساس است یا کک؟

ساس و کک هر دو از خون میزبان تغذیه می‌کنند، به همین دلیل انسان‌ها طعمه مشترک هر دوی این حشرات به شمار می‌آیند. هر دو اندازه کوچک و رنگ قهوه‌ای متمایل به قرمز دارند.
همانطور که در تصویر می‌بینید از نظر ظاهری به هم شباهت زیادی دارند و اندازه کوچک آن‌ها تشخیص این دو را از هم سخت‌تر می‌کند. اکنون به تفاوت‌های این دو حشره خونخوار می‌پردازیم تا با داشتن اطلاعات دقیق‌تر به مقابله به این حشرات بپردازیم:

  • از نظر ظاهری ساس‌ها کوتاه و چاق و تقریبا دایره‌وار هستند ولی کک‌ها بدنی باریک و کشیده و بیضی شکل دارد. رنگ هر دو بسیار شبه به هم است ولی کک‌ها جثه کوچک‌تری به نسبت ساس‌ها دارند.
  • ساس‌ها بیشتر در پارچه‌ها، البسه و رختخواب پیدا می‌شوند ولی کک‌ها معمولا حیونات خانگی مثل سگ و گربه را برای گزش و تغذیه انتخاب می‌کنند.
  • ساس‌ها توانایی پرواز کردن و جهش ندارند و روی وسایل و بدن انسان‌ها سوار شده و می‌خزند ولی کک‌ها توانایی پردین تا ارتفاع 33 cm را دارند، پس اگر دید که حشره‌ای که مشاهده می‌کنید ویژگی‌های کک و ساس را دارد ولی روی فرش یا بر روی بدن حیوان خانگیتان می‌پرد شما درگیر کک شده‌اید و نه ساس.
  • کک‌ها به نسبت ساس‌ها تعداد تخم بیشتری می‌گذارند به همین دلیل مبتلا شدن به کک سریع‌تر و جدی‌تر از درگیر شده با ساس است.
  • همانطور که در بالا ذکر شد کک‌ها، بیشتر به تغذیه از حیوانات روی می‌آورند و زمانی‌که حیوانی در دسترس نباشد، آن‌ها ناچار به گزش و مکیدن خون انسان می‌شوند.
  • ساس‌ها معمولا دست‌ و گردن، بازوها و صورت را می‌گزنند و نحوه گزش به صورت انبوه و خطی دیده می‌شود در صورتی که کک‌ها معمولا اطراف مچ پا، آرنج ، خط کمر، کشاله ران ، پشت زانوها را می‌گزند و گزششان شکل متورم و قرمزی دارد. شکل گزش هر دوی این حشرات به هم شبیه است ولی در نکات ریزی که بیان شد تفاوت‌هایی دارند.

البته باید توجه داشت که سیستم دفاعی بدن هر شخص با شخص دیگر متفاوت است و علائمی که بدن هر کس نشان می‌دهد نیز با بدن دیگری تفاوت دارد، پس بهتر است در موارد خاص و حاد حتما به پزشک مراجعه کنید تا با تشخیص پزشک به تحت درمان صحیح قرار بگیرید.
استفاده از محصول —- کنسل به شما کمک می‌کند تا در مقابله با ساس و کک‌ها با قدرت بیشتری ظاهر شده و آسودگی را به منزلتان برگردانید.

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل