چرا باید از نشستن مگس بر روی مواد غذایی جلوگیری کرد؟

جالب است بدانید که یک مگس وقتی بر روی غذای ما می‌نشیند، دقیقا چه اتفاقی رخ می‌دهد. اکثر ما بر این باوریم که مگس‌ها با نشستن بر روی سطوح آلوده و کثیف (مانند مواد دفع شده مثل عرق و فضولات حیوانات، زباله‌ها) و سپس نشستن بر روی غذای ما میکروب‌ها و بیماری‌ها را به غذا و بدن ما وارد می‌کنند؛ ولی هنگامی حقیقت علمی راجع به سیستم بدنی مگس را بدانید از این پس بیشتر از پیش مراقب مواد غذاییتان خواهید بود.

مگس‌ها به دلیل شکل و ساختار خاص دهانشان، نمی‌توانند غذای جامد بخورند از این رو آن‌ها با ترشحات بزاق خود مواد جامد مرطوب کرده و بعد آن‌ها را می‌میکند. به بیان ساده‌تر مگس‌ها بزاق دهانشان را بر روی غذا استفراغ کرده تا آن را نرم و به شکل مایع درآورند تا مانند نوشیدنی آن را به راحتی بنوشند.

بخش مهمی از غذای مگس آب است، به گونه‌ای که آن‌ها پس از 48 ساعت بی‌آبی جانشان را از دست می‌دهند، همچنین آن‌ها در طول روز به دو تا سه وهده غذایی نیاز دارند.

از آن جایی که این حشرات طیف غذایی بالایی دارند و بر روی هر سطحی می‌نشینند واضح است که با، قی کردن بر روی غذاها تا چه حد می‌توانند عامل انتقال بیماری‌ باشند. مگس‌ها می‌توانند ناقل بیش از 100 بیماری و انگل مختلف مانند بیماری مهلک سالمونلا، یماری وبا وسل باشند.

البته موضوع به اینجا ختم نمی‌شود، راه انتقال کثیف‌تری نیز برای انتقال بیماری از طریق مگس‌ها وجود دارد و آن تخم‌گذاری مگس بر روی غذاست، بنابراین توصیه می‌شود غذاهای خود را درون ظروف دربسته و داخل یخچال نگهداری کنید تا از بروز بیماری‌ و مسمومیت‌ها جلوگیری کنید.

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل