چطور از وجود ساس باخبر شویم؟

ساس‌ها حشراتی کوچک هستند که به راحتی دیده نمی‌شوند از این رو پیدا کدن آن‌ها در خانه کار راحتی نیست. در این مقاله قصد داریم به بیان راه‌های تشخیص این حشرات در خانه را بپردازیم.
در گذشته‌های دور ساس‌ها تنها به عنوان انگلی در لانه‌های پرندگان به خصوص خفاش‌ها شناخته می‌شدند ولی با گذشت زمان آن‌ها با محیط زندگی انسان‌ها نیز خود را وفق دادند و در حال حاضر خیلی از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
ساس‌ها به Bedbug در زبان انگلیسی شناخته می‌شوند زیرا اغلب موارد در تختخواب‌ها لانه می‌کنند زیرا ساس‌ها اغلب هنگامی‌که میزبان در خواب است، از خونشان تغذیه می‌کنند، ساعت فعالیت این حشرات برای تغذیه بین نیمه‌شب تا ۵ ساعت صبح است.
آن‌ها درزها و تاریکی را به روشنایی ترجیح می‌دهند و علاوه بر تختخواب ممکن است در سایر وسایل پارچه‌ای نیز لانه کنند.
ولی چطور متوجه حضور آن‌ها شویم؟

  • یکی از نشانه‌های رایج وجود ساس در خانه، احساس گزیده شدن در شب است، به محض اینکه احساس گزش بر روی پوستتان حس ککردید، تختخوابتان را دقیق بررسی کنید.
  • درزهای رختخواب و گوشه و کنار تخت از جمله فنرها ممکن است مکا تخم‌گذاری ساس‌ها باشد، پس این نواحی را نیز بررسی کنید، تخم‌های ساس به دانه‌های خشخاش شباهت دارد.
  • ادرار و مدفوع ساس ممکن است به شکل لکه‌های قهوه‌ای بر روی ملحفه و تشک دیده شوند.
  • ممکن است بوی گشنیز در نواحی شامل تعداد زیادی ساس به مشامتان برسد.
  • از آنجایی که شما با در معرض قرار گرفتن ساس به این مشکل مواجه شوید، بنابراین پس از بازگشت از سفر و یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، احتمال وجود ساس در منزل شما بیشتر است.
  • گزیدگی با ساس‌ به اغلب به شکل خظ‌های سه تایی ریزی دیده می‌شود که با خارش زیادی همراه است.
  • اگر وسیله دست دوم به تازگی خریداری کرده‌اید بهتر است قبل از آوردن آن به منزل بایستی خوب شستشو دهید، زیرا وساسیل دست دوم ممکن است موجب انتقال ساس به منزلتان شوند.

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل