مورچه‌ های آتشین را بهتر بشناسیم – 21 نکته در زمینه سبک زندگی مورچه‌های آتشین!

مورچه های آتشین

مورچه‌ های آتشین دقیقا همان آفت‌هایی هستند که در مورد مورچه‌ها مطرح می‌شود . این مورچه ها به راحتی می‌توانند همه چیز را به عنوان مواد غذایی مصرف کنند. در اکثر مواقع این مورچه ها به انسان ها وسا هر موجود زنده ای که نسبت به آن‌ها احساس خطر کنند، حمله کرده و گاز می‌گیرند.

شما به محض مشاهده مورچه‌های آتشین بایستی سم‌پاشی خود را آغاز کنید شاید بپرسید چرا؟ هنگامی که مورچه های آتشین درمان نشوند، می توانند بر یک ملک غلبه کنند و نیش‌های دردناکی را بر انسان، حیوانات خانگی، حیات وحش و دام وارد کنند. بنابراین اجازه ندهید این آفات شرور احساس راحتی در اطراف منزل و محیط زیست شما داشته باشند.

 

21 نکته در زمینه سبک زندگی مورچه‌های آتشین

 

در این مقاله از مجله کنسل 21 واقعیت سریع درباره مورچه‌های آتشین وجود دارد که بایستی آن‌ها را بدانید:

1. این حشرات در مستعمرات ( کلونی) غول پیکری جمع می‌شوند که ممکن است تا 250000 مورچه کارگر را در خود جای دهند. این موضوع برای زیست بوم انسان‌ها بسیار خطرناک است. به همین دلیل به محض دیدن آن‌ها بایستی از سم مورچه یا برخی از پودرهای سوسک کش موجود در بازار نظیر پودر سوسک کش برند کنسل که مورچه‌ها را نیز از بین می‌برند، استفاده نمایید.

2. مورچه های آتشین لانه‌های خود را در داخل زمین می‌سازند. با این حال، این لانه‌ها دارای تپه‌های قابل مشاهده در بالای‌ سطح هستند، که تشخیص این حشرات موذی در ملک خود را تقریبا آسان‌تر می‌کند.

3. “مورچه آتش” یک اصطلاح کلی است که برای توصیف حداقل 280 گونه مختلف از حشرات Solenopsis استفاده می‌شود.

4. نام رایج “مورچه آتش” از دو جزئیات مهم در مورد این حشره ناشی می‌شود. ابتدا رنگ آنها قرمز است و ظاهری شبیه آتش به آنها می‌دهد. ثانیاً، این حشرات نیش دردناک و سوزاننده‌ای را به قربانیان خود وارد می‌کنند.

5. در میان نژادهای مختلف مورچه، مورچه های آتشین بسیار خطرناک هستند. مورچه های آتشین تقریباً به هر چیزی که احساس کنند در کلنی آنها نفوذ می‌کند، به صورت تکی و دسته‌جمعی حمله می‌کنند.

6. جالب است بدانید که مورچه های آتشین همه چیزخوار هستند، یعنی همه چیز را می‌خورند. آنها تغذیه خود را بیشتر بر روی گیاهان و دانه ها حفظ می‌کنند. با این حال، آنها در صورت نبود غذا، حیوانات کوچک را نیز می‌خورند.

7. اکثر افراد هنگام گاز گرفتن توسط این حشرات احساس ناراحتی متوسط تا شدید خواهند کرد. برخی از انسان‌ها به سم موجود در نیش مورچه آتشی حساسیت زیادی دارند که حتی می‌تواند آن‌ها را تا سرحد مرگ بکشاند.

8. در برخی موارد، مورچه‌های آتشین به حشرات خاصی حمله کرده‌اند تا آن‌ها را از بین ببرند. به عنوان مثال آن‌ها یک گونه زنبور خاص را هدف قرار می‌دهند، وارد کندوی آن می‌شوند و منبع غذایی کندو را مصرف می‌کنند و مطمئن می‌شوند که زنبورها در نهایت از گرسنگی می‌میرند.

9. این آفات بسیار به قلمرو خود حساس هستند. این بدان معناست که سایر حشرات را از قلمرو خود بیرون می‌راند تا تسلط خود را در یک مکان به صورت کامل حفظ کنند.

10. این آفات حتی در سخت‌ترین شرایط به طرز باورنکردنی انعطاف‌پذیر هستند و باعث می‌شود که برای صاحبان خانه عملاً تخریب‌ناپذیر به نظر برسند. یک مثال: مورچه های آتشین در طول سیل به یکدیگر متصل می‌شوند و یک “قایق” ایجاد می‌کنند که کاملاً از مورچه‌های کارگر تشکیل شده است تا ملکه بتواند با خیال راحت به محلی خشک برای کلنی بعدی برسد.

11. آنها در زمستان به خواب زمستانی نمی‌روند، این عادت به این معنی است که بیشتر آنها پس از رسیدن هوای سردتر از بین می روند. این موضوع در ابتدا شاید خوب به نظر برسد اما آن‌ها در فصل زمستان به محلی گرم اطراف کلونی خود یعنی منازل انسان‌ها هجوم می‌آورند.

12. پهپادها که مورچه‌های نر هستند بلافاصله پس از جفت‌گیری با ملکه می‌میرند.

13. مورچه‌های آتشی برای ساختن لانه خود خاک مرطوب را دوست دارند و چمن‌های آبیاری شده شما را در صدر فهرست زمین‌های پرورش خود قرار می‌دهند.

14. آنها گاهی اوقات می‌ توانند یک سبک زندگی چندجنسه را تمرین کنند که در آن یک کلنی می‌تواند چندین مورچه ملکه داشته باشد.

15. به طور کلی، کلنی مورچه‌های آتشین دارای چندین عضو متمایز است: ملکه، نر، سرباز و کارگر. کارگران کوچکترین عضو در ازدحام و مورچه‌های ملکه بزرگترین عضو محسوب می‌شوند.

16. مورچه‌های نر به عنوان پهپادهای کلنی نیز شناخته می‌شوند. وظیفه نرها زاد و ولد با ملکه و تولید آفات برای نسل‌های آینده است.

17. مورچه های ملکه به طور متوسط 7 سال عمر می‌کنند و تنها در یک روز می‌توانند 1600 تخم بگذارند. پرورش پربار آنها باعث می شود که به محض مشاهده آنها، از بین بردن این آفات ضروری شود.

18. قبل از تولید مثل، پهپادها یا همان مورچه‌های نر بال دارند. با این حال، پس از جفت گیری، پهپادها مرده و ملکه بال‌های آنها را از بدن آنها جدا می‌کند.

19. همان‌طور که از نام آن پیداست، مورچه‌های کارگر، کارگران یدی خدمه هستند که به دنبال غذا هستند، لانه را تمیز می‌کنند و حتی از تخم‌ها مراقبت می‌کنند.

20. اندازه مورچه‌های کارگر از 2 تا 6 میلی متر متغیر است، می‌توانند رنگ‌های زیادی داشته باشند و به طور کلی بین 83/5 تا 77/6 سال عمر می‌کنند.

21. تنها شکارچی شناخته شده مورچه های آتشین، مگس نازک است. این گونه مگس تخم‌های خود را روی قفسه سینه مورچه می‌گذارد. لارو مگس در نهایت راه خود را به داخل سر آفت می‌زند و فوراً آن را می‌کشد.

از اینکه مجله کنسل را دنبال می‌کنید، سپاس‌گزاریم.

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل