ساس چیست؟ — 6 سوال اساسی برای شناخت ساس ها + دفع ساس

ساس چیست؟در این مقاله از مجله کنسل با پاسخ به 6 سوال اساسی قصد داریم شما را با این حشره موذی به نام ساس آشنا نماییم. همانطور که از قبل می‌دانید، حشرات موذی به نام ساس هزاران سال است که وجود دارد.

آن‌ها از خون تغذیه می‌کنند، اما شناخته شده نیست که هیچ بیماری را به انسان منتقل می‌کنند یا خیر!؟

برخی از افراد ممکن است به نیش این حشره موذی حساسیت داشته باشند. بله درست شنیده‌اید خلاص شدن از هجوم ساس اصلا کار آسانی نیست.

شاید باور نکنید اما هر سمی نیز قادر به کشتن این حشره موذی نیست. اما نگران نباشید اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای کنترل این هجوم از ساس‌ها انجام دهید. همچنین اقداماتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از آوردن ساس به خانه انجام دهید.

پس بدون معطلی به سراغ سوال اول در زمینه ساس‌ها می‌رویم:

1.ساس چیست؟

ساس چیست؟ آن‌ها حشرات کوچک و صاف و بدون بال هستند که قبل از تغذیه (به اندازه و شکل یک دانه سیب کوچک) رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای بوده و به صورت تقریبی می‌توان گفت که یک چهارم اینچ طول دارند.

آنها در طول روز روی تخت‌ها (درزهای تشک، فنرهای جعبه، چارچوب تخت، تخته سر) و در شکاف‌های دیوارها، کف و مبلمان پنهان می‌شوند. و به محض تاریک شدن و شب بیرون می‌آیند.

حتما می‌دانید که آنها پرواز نمی‌کنند اما می‌توانند به سرعت در تخت شما و روی بدن شما بخزند.

2. ساس چگونه می‌تواند وارد خانه من شود؟

ساس چیست؟ آن‌ها می‌توانند از سایر مناطق آلوده یا از مبلمان استفاده شده بیایند. آنها می‌توانند با چمدان، کیف، کوله‌پشتی یا سایر وسایلی که روی سطوح نرم یا روکش شده قرار می‌گیرند، سوار شوند.

جالب است بدانید آنها به راحتی می‌توانند بین اتاق‌های ساختمان‌های چند واحدی مانند مجتمع‌های آپارتمانی و هتل‌ها رفت‌و‌آمد و تولیدمثل  کنند.

ساس چیست و چگونه می‌تواند وارد خانه من شود؟

3.چگونه می توانم از آوردن این حشرات به خانه خود جلوگیری کنم؟

برای این موضوع بایستی به چند نکته ظریف دقت نمایید:

الف) هنگام اقامت در هتل، کیف خود را به جای روی تخت یا زمین، روی چمدان قرار دهید. قفسه را از دیوارها یا مبلمان دور نگه دارید. هنگام بازگشت به خانه، لباس‌های سفر خود را بشویید و در خشک کن داغ بگذارید.

ب) مبلمان نو و دست دوم را قبل از آوردن داخل آن بررسی کنید. به درزها، تافت‌ها و زیر کوسن‌ها به دقت نگاه کنید.

4.چگونه بفهمم مورد هجوم ساس قرار گرفتم؟

شما می‌توانید ساس‌ها، پوست‌های ریخته شده آنها یا مدفوع آنها را در درزهای تشک و سایر وسایل داخل اتاق خواب ببینید.

همچنین ممکن است لکه های خون روی ملحفه ها وجود داشته باشد.

ساس چیست؟

5.چگونه هجوم ساس را در خانه کنترل کنم؟

شما به صورت کلی می توانید سم پاشی نمایید اما معمولاً به چیزی نیاز دارد که “مدیریت یکپارچه آفات” (IPM) نامیده می‌شود. این ترکیبی از تکنیک هایی است که کمترین خطر را برای سلامتی شما و محیط زیست دارند. این استراتژی ها را امتحان کنید:

الف)  اتاق خواب خود را تمیز کنید و از شر بهم ریختگی خلاص شوید.

ب) تخت خود را از دیوارها یا مبلمان دور کنید.

ج) قالب گیری وکیوم، پنجره ها و کف هر روز. بدان معنا که کناره ها و درزهای تشک، فنرهای جعبه و مبلمان را جاروبرقی بکشید. فوراً جاروبرقی یا کیسه را خالی کنید و در بیرون در یک ظرف یا کیسه در بسته بیندازید.

د) ملحفه‌ها، روبالشی‌ها، پتوها و دامن های تخت را بشویید و حداقل 30 دقیقه در خشک کن داغ قرار دهید. استفاده از روکش فنر تشک و جعبه را در نظر بگیرید (نوعی که برای کنترل کنه گرد و غبار استفاده می شود) و روی زیپ‌ها چسب نواری قرار دهید.

ذ) شکاف‌ها و هر روزنه‌ای که لوله‌ها یا سیم‌ها وارد خانه می‌شوند را به صورت کامل ببندید.

6.چگونه از شر ساس ها خلاص شوم؟

خلاص شدن از شر ساس نیاز به زمان و پشتکار دارد و در برخی موارد همکاری صاحبخانه، همسایه و دیگران مورد نیاز است.

این فرآیند می‌تواند از نظر جسمی و روحی خسته کننده باشد. همچنین زمانی که شرکت های کنترل آفات دعوت می‌شوند، ممکن است گران باشد.

فقط به یاد داشته باشید. ساس‌ها بیش از آنکه یک نگرانی بهداشتی باشند، آزاردهنده هستند و با هوشیاری، می توانید از هجوم ها اجتناب کنید یا با آنها مقابله کنید.

برای این موضوع برند کنسل به شما یک پیشنهاد جذاب دارد. حشره کش بدون بو کنسل با قدرت کشندگی بسیار بالا به راحتی شما را از شر حشرات جان سختی نظیر ساس خلاص می‌کند. برای آگاهی بیشتر از این محصول می‌توانید به صفحه این محصول مراجعه کنید.

قطعا حشراتی نظیر ساس به راحتی ریشه کن نخواهند شد بنابراین شما بایستی انتخابی درست و کاربردی داشته باشید. از اینکه ما را در این مقاله از مجله کنسل همراهی نمودید سپاسگزاریم.

 

 

آموزش‌های مرتبط

داده ای یافت نشد

محصولات کنسل